fredag 18 mars 2011

Lite svammel...

Lite försenat go´morron go´morron...vi har varit och veckohandlat nu på morgonen och frugan har varit hemma denna veckan...totalt utbränd men ska jobba i helgen så det blev att lufta på sig lite idag nu på morgonen.
Örnbilder var lovat och kommer men först ska jag skriva av mig lite men vad ska jag skriva?
Vetef*n men något svammel ska jag väl få ihop! ;-)
Igår var jag till Lövsund först en sväng men inte så mycket liv där som dagen innan...några sångsvanar som höll show och visade sina konster för mig var det i alla fall.
Ja, och grågäss då förståss.
Sedan drog jag till Hummelvik för att se om örnarna skulle kunna visa sig och det gjorde de...och när de gjorde det så blev det precis rent på vattnet efter att innan ha varit fullt med sjöfåglar en masse!
Så där var det väl en tre-fyra ggr ungefär och sjöfåglarna kom tillbaka gång på gång men ingen fastnade i örnarnas klor...denna gången.
Men det var nära ett par ggr!
Vilken upplevelse att se!
Vädret var hyfsat så när som på råruggigt kalla vindar men inte så kall temp ngn minusgrad bara men det kändes som 10 minusgrader...typ!
Stod bakom en bod någotsånär i lä med en filt över huvudet som ett huckle...såg väl inte klokt ut men jag frös i alla fall inte! :-)
Vet ni?
Det snöar för fullt just nu!!
Kl är 10:36...usch, usch säger jag bara men imorgon kanske det blir fint igen får vi hoppas...drar nog ner till Hummel och kollar lite igen eftersom frugan jobbar som sagt.
Ryggen börjar kännas rätt så hyfsat nu...det hugger lite då och då vid oförsiktiga och "felaktiga" rörelser och jag får ta dubbeldos av alvedon lr treo fortfarande och smörja in mig med Voltaren salva men det känns bra mycket bättre nu än i måndags tisdags som var värsta dagarna.
Fortfarande skulle jag behöva "vändhjälp" på nätterna men det går! ;-)
Nähej...har jag inget vettigare att förtälja...nja, inget speciellt...dagarna rullar på...jag trivs med livet i stort...älskar att få dra iväg på mina "uppdrag" och lägga in bilder på bloggen och kanske skriva nått svammel...om jag har lust...mina pretentioner är inte större än så.
Var nöjd med allt som livet ger

Och allting som du kring dig ser
Glöm bort bekymmer, sorger och besvär
Var glad och nöjd för vet du vad.
En Björntjänst gör ju ingen glad
var nöjd med livet som vi lever här
Som björnen sjöng...

F*n det är ju fredag idag jö...kom jag på...dagarna rullar på och man blir...ja vahettere...dagvill...nä...nu ska jag fippla till lite örnbilder och kanske lite annat också kommer upp...tog ju lite bilder på storskrake men det är en svår fågel att fota...antingen blir kroppen utfrätt vitt eller så syns inte ögat/ögonen alls...det gäller att få ljuset in i rätt vinkel till fågeln.

Ha en riktigt trevlig helg!
Ses alldeles strax!

4 kommentarer:

Rolfs Naturfotoblogg sa...

Ja! Usch vilket snöväder vi har, men till nästa vecka lovar dom minst 10 grader varmt.

Hummelvik som du har fotograferat örnar är det hummelvik i Gryt eller finns det flera hummelvikar?

Ha en bra dag

Anonym sa...

Jo, det är nog flera Hummelvikar det är fråga om...det här ligger på vägen mot Nävekvarn och man svänger av vid Buskhyttan och sen åker man mott vattnet tills man inte kommer längre.
Du får kolla på kartan och hitta.se...

Steffe

Sylwia Grabinska sa...

Vilken imponerande landning!
BRAVO!

Kyllikki sa...

Nu svimmar jag av lycka av att se denna vackra fantastiska bild!