söndag 27 november 2011

Nötkråka

Större bild - Klicka på bilden!

En ny art till min krysslista blev det igår alltså...en nötkråka på sitt allra bästa humör och som visade upp sig i all sin prakt med jämna mellanrum!
Så snäll och tillmötesgående som bara den...satt och väntade på en gren så jag kunde gå fram och lägga lite gotti i grenen där den sitter för att sen när jag gått och ställt mig vid kameran flög ner och posade!











Nötkråka - Skillberg i Västmanland - 26 november 2011

Ett stort tack till Jocke i Västerås som tipsade om detta!!
TACK!
Förlåt att jag klantade mig med ditt mobnummer! :-/

15 kommentarer:

Ingemar Pettersson sa...

Grattis Stefan till grymma bilder och ett super kul kryss. Härligt när det funkar bra och pippiarna är på sitt bästa humör. Serien är som vanligt helt out standing.
Ha en fin kväll!
/Ingemar

Anonym sa...

Snarare dig det hade varit synd om ifall ni aldrig hittat fram till matningen :-)Jag låg ju och myste hos strömstaren under tiden... :-)

Kul att ni fick en fin dag i skogen, denna matning levererar ju fågelkontakt på högsta nivå.

Gillar bilderna, det brukar ju oftast vara snö på nötkråkebilder så grönskan får det hela att sticka ut.

Anonym sa...

En så vacker fågel.. Har aldrig sett den i verkligheten.
Härliga bilder!

Torunn sa...

Flotte naturbilder av en vakker fugl med prikkete fjærdrakt :)

Ölandsvindar sa...

Riktigt häftiga bilder! Grattis till dem. Jag fortsätter leta nötkråka, har inte sett någon i år. Åh vad fint kortet på Hugo med adventsljusen blev! Det skulle du göra julkort av.
Kerstin

Ronnie Isacsson sa...

Fantastiska bilder på nötkråkan Stefan ! Grattis !

Hilda R.B sa...

Nydelige bilder du har fått av nøttekråka.
Ser ut som den koser seg.
Denne har jeg ikke fått bilder av ennå. Håper jeg får det senere.
ha en tirvelig uke til deg.

Mimmi sa...

Det var kanon bilder .. men det är ju vanligt hos dig ;)
Jätte fina bilder och så kul att få se en Nötkråka här också :)
kram/Mimmi

Unknown sa...

vilken häftig fågel. sån har jag aldrig sett. mycket fin och vilken näbb. underbara kort :)

Fjällripan sa...

Kul med en ny fågel! Du fick ju så otroligt fina bilder på den!!

AllanW sa...

Jäklars vilka fina bilder på Nötkråkan, riktigt fin serie, grattis till lyckade bilder.

Fjällripan sa...

Hej! Jag har fått flera tips om att jag borde märka mina foton med namn och copyright...funderar på om man borde göra det...? Du märker inte dina bilder, hur har du tänkt kring det...? Blir lite stressad över detta nu...Du kan ju radera den här kommentaren sen :)

Elsa Rensfeldt sa...

Hej


Ser ut som den smalnäbbade varianten.

Sami sa...

Hej
Vackra bilder som vanligt. Har inte hunnit fotografera de senaste dagarna, har köat på Springsteen biljetter men nu så:)

Laila sa...

Så vacker den är... fågeln. Men fotografen har lyckats bra med sina bilder! ;-)