fredag 11 november 2011

Lite annat som omväxling...

Större bild - Klicka på bilden!


...fredag och dimma ute...lugnt idag...imorgon ska vi ut en sväng till gömslet och fixa med lite presenning och täta till lite här och var så det blir mörkare inne i gömman så jag inte blir avslöjad av ljuset när solen skiner.
Jag syns antagligen som en skugga utifrån...
Och förhoppningen är också att det ska gå fortare att få upp värmen...två flugor på smällen alltså! ;-)
Det lyser upp rätt bra inne i gömman när solen skiner och jag märkte igår att det inte var så lyckat enär jag fick sitta och fika mest.
Så fort jag rörde mig eller rörde på gluggen så drog korparna och korpen är ju en "ledsagare" för örnen...går korpen ner och äter så kommer oftast örnen efter ett tag.
Och det har funkat precis enligt "läroboken" hittills.

Hade några turkduvor här förut...var ner till stan och tänkte ta några bilder när jag kom hem men nu när jag kom hem var de borta...har sett dem tidigare men inte fått till det med  bilder ännu.
Öppnar jag fönstret drar de...men jag var ute i morse och fyllde på mat till småfåglarna och då satt de minsann kvar....fast då var gluggen på övervåningen.

Idag bjuder vi på en humorbild som omväxling!
Frugan som har varit lite rolig! :-)

Trevlig helg på er!

Ses!