måndag 14 mars 2011

Mååååååndag morgon.....


Godmorgon på er!
Idag är det kurera sig som gäller, Voltaren salva på o Alvedon tablett i, fika, vila, surfa runt lite på bloggar här och där, kommentera...tar det så lugnt som det bara går...jag vill bli kurant igen så jag kan följa våren för sjuttsingen...varför skulle detta hända nu för?
Men det känns ändå liiiiite bättre idag så den här veckan får väl gå så man kan börja röra på sig sen i alla fall...vi får se...kanske drar iväg en liten sväng och känner efter imorgon...även om det tar emot och smärtar.

En bild på korren från tidigare tillfälle...visst är den bara för goooooo´ alltså...finns det något sötare...inte ens våra katter är så söta! :-)

Vädret idag är disigt, nästan lite dimma...inte så inbjudande faktiskt så måndag som det är och måndagshumör och hemma brukar jag ju vara då... så det passar bra.
Får gärna komma regn så snöeländet försvinner så man kan gå utan att riskera liv och lem!

Nu ska jag surfa runt lite och kolla era bloggar!

Ha en bra måndag!

Ses!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken hääärlig ekorre! Jag håller med Dig, med sådan sötnos katter kan inte konkurrera... ;))

Ha det gott
Halina

Rolfs Naturfotoblogg sa...

Visst är det härligt med måndag, om man nu jobbar kväll. Fin bild på ekorren. Det ser ganska så nyfiken ut.
Ta i träd men än så länge har jag klara mig undan förkylningarna. krya på dig.

Sonja sa...

Hoppas du kryar på dig snart. Otroligt söt bild på kurren.

Ingemar Pettersson sa...

Krya på dig Steffe!
Underbart härlig bild på ekorren.
Må väl
/Ingemar

Mimmi sa...

Jag fick besök av ekorren idag .. nu har den varit här ett par gångar ...under kort tid ... i alla fall när jag jag har sett den ..men jag misstänker att den har varit här även när jag inte har hållit vakt vid fönstret .. Ja de är ju så otroligt söta .. gulliga att titta på ... det är vissa inne på blogg som flera gångar har talat om för mig att de är ju inte så snälla ..de tar ju fågelungar ..men jag försöker låta bli att tänka på sånt när jag ser dom :)
en kanon fin bild på din ekorre här :)

Maria Thorbjörnsson sa...

Ny adress..
http://fotopunktmishalmstad.blogspot.com/

Anonym sa...

måndag, eftermiddag. Hemskt halkigt på vägarna. På dagarna rinner snödrivorna i floder, på nätterna bildas is på de upptinade vägarna. Det ska bli kallt hela veckan, mars är ingen trevlig månad..Förutom ljuset som återvänder med kraft!
Jag är så förkyld så jag låter bli att kommentera hos vänner idag, men var tvungen att titta in hos dig och några till..
Ekorrar är himla söta och roliga! De är så snabba och energiska. Inget som jag är just nu ;-)
Ha en bra dag/Raya

Anonym sa...

PS. Din bild är en TOPPENBRA BILD!

Birgitta sa...

Så söt!
Krya på dig. Fast visst gillar vi att du kollar våra bloggar förståss..;-)
/Birgitta

jonny sa...

läcker korre bra att du ligger lågt så du kan möta vårfåglarna med stark rygg åker ut till hävringe lörd-söndag om vädret blir bra pierre har haft en varg ute på lacka de du mvh jonny

Sylwia Grabinska sa...

Vad har du gjort Steffe?
Hoppas du kryar på dig snart!
Ha en bra dag och... ta det lugn :)

kram

aaaaa, glömde jag säga att ekorre ät TOPPEN!

Ölandsvindar sa...

Jag läste kommentarerna. Varg ute på Lacka! Det var det värsta.Han ångrar sig nog när isen spricker upp.Ta det nu lugnt några dagar så kan du säkert jaga vårfåglar till helgen igen. Såg en sjungande stare igår!
Kerstin