torsdag 24 mars 2011

Kvismaren...

Större bild - Klicka på bilden!

 Grågås och Sädgås

Tranor vid Hallarundan på hemvägen

...igår men det blev inte så många bilder.
Lärkor och gäss var det gott om och tranor i skyn såg jag några gånger.
Kanske börjar de komma mer och mer nu vartefter värmen kommer mer och mer och snön försvinner.
Såg att de börjar komma in vid Hornborga nu...igår var det viss över 1500 st.
En fin dag annars ändå men vilket blåshål det är, Kvismaren alltså...har varit där ett antal ggr och det är inte ofta det inte blåser flackt som det är.

Jag tänkte slå ett slag för en blogg som jag tycker ni ska besöka: Terje Hellesø`s blogg och titta på hans lodjursbilder och det är även en i övrigt fantastisk blogg på alla sätt och vis!
Mycket intressant att följa hans olika projekt och äventyr i Mullsjöskogarna.
Hans lodjursbilder är ju i världsklass och han är också en människa som besitter ett otroligt tålamod och envishet och som också gör att det genererar fantastiska bilder!
Han har en förmåga att komma djuren inpå livet och skapa bilder som visar på en närhet och respekt för djurens liv och leverne och naturen!

Idag blir det nog lugnt...kanske drar till Lövsund och kollar lite om isen gått upp så grågässen kommit närmare vägen.

Ses!

5 kommentarer:

Bea sa...

Underbart med våren och fåglarnas ankomst!!
Fantastiska bilder, gillar den dova färgskalan.
Ha en bra dag! /Bea

Mikael Sundberg sa...

Härliga bilder! Tranor?! Jag var till Kvismaren idag men såg inga tranor.. Jag fotade svanar istället och en annan fågel art som jag inte vet vad det är men hoppas att du kan hjälpa mig. Se min blogg.

Anonym sa...

Tack Bea!

Micke: Jo, jag såg tranor i skyn ett par ggr men inga som gick ner för landning.
Tofsvipa är det om jag kollat rätt i din blogg nu.

Steffe

Mimmi sa...

så underbart att få se lite vår bilder på fler fåglar :)
jag fick faktiskt se fjärilar idag :)

Maria Thorbjörnsson sa...

Hej på dej..skickar ett litet Tack..för att du tipsar om bloggar värda ett besök..har stor användning av din "lista"..känner mej stolt som ligger med..ha det..Maria