måndag 7 mars 2011

Det var väl det jag hade på känn...

Tachina Grossa - Kalkbro Augusti 2009

...vad?
Vädret förståss... Nu är vädret uppe på regeringsnivå till och med!
Jag har ju klagat på att vädret både här och där och på min blogg är lite hipp som happ, en stor sol och så är det helmulet ute och ibland har det rent av snöat och solen har lyst för fullt här på bloggen...besynnerligt minst sagt men nu vet vi vad det beror på...får se nu om det blir bättre väder nu framöver! ;-)

Idag bjuder jag på en gammal bild från Kalkbro Naturreservat som vi/jag besökt flera ggr och denna stora fluga var första gången jag såg en sån där.
Stor som en humla...typ...otroligt att få se en sån.
Efter det har jag sett den några ggr till...till och med här utanför Nyköping.
Inte alltför vanlig...tillhör familjen Parasitflugor.

Ha en fin måndag!

Ses!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Den där Andreas Carlgren tror jag att det är något fel på?

mimmi sa...

Det var så fint att titta på din bild ... jag får nog gräva lite i mitt arkiv också .. jag blev lite sugen på att se fler sådana bilder nu :)
Nu har jag lagt till spår efter elefanterna ;)
kram :)

Hilda R.B sa...

Flott bilde. Det er nå kjekt med vinteren også. Ha en god kveld.

Martina Cardemyr sa...

Det var en riktig anabola-fluga det där!

Rolfs Naturfotoblogg sa...

Vädret ja, den kan man aldrig bli klok på. Men som sagt var nu ska det bli bättring på den fronten.

Den där jätteflugan brukar jag träffa på ute vid kusten när jag inventerar fjärilar.
En fin och härlig bild har du fått på den.

Tommy B´s Fotoblogg sa...

Får mej att längta ännu mer efter sommaren.Härlig bild på flugan
I sommar ska det tas macro :-)

Sonja sa...

Du, den där flugan tror jag att jag såg i min rabatt i somras... eller inte just samma exemplar kanske men väldigt lik ;) Jag gillar bilden mycket, fram för mer skåpmat nu innan våren kommit igång.

Hälsningar Sonja!

Matis Vaht sa...

Den var en riktigt bra "flugbild" :) Gillar det mjuka ljuset och färgerna!