onsdag 22 december 2010

Minst en gång om året...


...ska man köra i diket...idag hände det igen...! :-)
Kommer körandes på samma väg som igår där jag möte spillkråkan MEN åkte lite längre där det inte var plogat och naturligtvis bara GLEEEEED jag ner på sidan av vägen så där lugnt och fint men ändå så man inte hann reagera...helt plötsligt bara så skrek jag...NEEEEIJ...f****n också och så sitter man där och bara är arg och chockad över att man gjort samma dumhet som förra året att åka på (oplogade) vägar där jag inte ska åka på!
Visserligen åkte jag där igår och det gick bra men idag kom jag lite för nära kanten och så whops!
Jaha...traska och pulsa...traska och pulsa...en halv mil så där...kommer fram till stora bondgården precis genomsvettig och knackar på...husfrun öppnar och jag berättar.
Han är till stan och köper en ny traktor!!!!
...nääää, är det sant!? :-)
Jo, han åkte för 45 minuter sen och kommer väl hem framåt eftermiddagen...men jag kan ringa en annan bonde åt dig men han bor en liten bit bort och det tar väl en stund för honom att åka hit.
Oki...vill du göra det snälla...efter en väntan runt en halvtimme/trekvart så hämtar han upp mig och vi drar till diket där bilen hamnat.
Efter lite "mycket möda och stort besvär" så kommer bilen så småningom upp på vägen igen.
Som tur var så var det bara lössnö.
Ibland går det troll i tillvaron...som får illustreras av "snötrollet" på bilden...kanske var det han som hade ett finger med i spelet...vem vet?
Den här gången blir det inga chokladaskar men däremot 400 spänn tycker jag det är värt...apsolut!
Och det ska denne gode man få för besväret.
Tror jag håller mig inne imorrn! ;-)
Ses!

4 kommentarer:

jonny sa...

oj ja du vet steffe skogsvägar o snö därför låter jag bilen stå har varit i kolmårdenskogarna o kört fast jag fick springa 1mil innan jag hittade en bonde men nu får jag önska dej o ullis en fin julhelg ska kolla imorgon om min spillkråka finns kvar jonny

Anonym sa...

Ja jädrar i det så lätt det är att halka ner i diket...God Jul och Gott Nytt År till er båda önska vi här!
Ser fram mot bilder på spill i morrn! :-)

Steffe O Ullis

Lotta L sa...

Ja, det är inte lätt med snöiga vägar och speciellt om det inte sitter snöpinnar på dem.
God Jul på dig.
Lotta

SonjaC sa...

Oj då. Vad skönt att det gick så bra ändå.

Hälsningar Sonja!