onsdag 15 december 2010

Koltrast


Hemma - 15 december 2010 - 500:a

Gick ut en sväng på uteplattan och kollade lite och denna sötis satt på pinnen och visade upp sig men döm om min förvåning när den flög upp och ryttlade framför ansiktet på mig ngn meter ifrån...vaf*n håller du på med?
Sen till fönstret och ryttlade där också framför glaset...jaha..så du vill ha äpple?
Är det det?
Den har ju fått det nu i några dagar och blivit van antar jag...
Slut tyvärr men kanske det duger med en sharon istället...hämtade och slängde ut den till fågeln och den kom fram fortare än kvickt och började gnaga på den...det gick bra det med tydligen.
MEN...vilket beteende...folk får tro vad de vill men fågeln talar till mig och säger att den vill ha äpple...på sitt vis...jag tror på det nu...samma med talgoxarna på hösten när det är dags att börja mata dem...de ryttlar framför balkongfönstret och pickar på fönsterbrädan och säger...hörru gubbe..dä ä dags o börja mata oss nu!
Så är det!

Ses!

6 kommentarer:

jonny sa...

hej håller med dej talgoxarna i stugan kommer när jag lämnar bilen o följer mej till utfodringen i skogen dom känner igen mej o vet att det blir mat

Henrik Hellemar sa...

Tjabba...


Hörru gubbe, fortsätt mata oss med snajsiga fågelbilder... :)
Men jag tror dig - fåglarna talar till oss - det gäller bara at tyda deras tecken rätt... :)


Henke :)

Christer K sa...

Härlig berättelse om dina små vänner :)
Skön bild!!

/Christer K

Lotta sa...

Nog talar de till oss fåglarna. Det talar om när det är dags att fylla på och när man har gjort det går larmet och efter några minuter är det packat av fåglar!

SonjaC sa...

Så otroligt vacker den här bilden är, underbart ljus.

Hälsningar Sonja!

Anonym sa...

Underbar bild på koltrasten!

God Jul och Gott Nytt FOTOÅr!

//Malin Hellesø