torsdag 9 december 2010

En ko från Öland


Strax innan Ottenby någonstans - 21 maj 2009

I morse kan ni tänka er, såg jag en Nötskrika på uteplatsen...jamen alltså det är ju en skogsfågel och vi bor i stan fast lite utanför i periferin då men ändå...det är första gången jag ser den här!
Dags för uppdatering av min lista: "Fåglar jag sett på uteplatsen" kul alltså och som vanligt är kameran på övervåningen och jag springer upp för att hämta den och ner igen för att fota den... men....borta! :-(
Ahhh det är så typiskt...så är det alltid...hör de när jag springer i trappen eller vad f*n är det?
Aja..får se...den kanske kommer igen?

Idag bjuder jag på en bild från det underbara Öland...åh, vad jag längtar dit igen och fågelparadiset Ottenby...nästa år och vår blir det nog av men väntar på besked från ett visst håll först och ser om det går vägen...annars blir det inget.

Den som lever får se.
Ha en bra dag!
Ses!



5 kommentarer:

mimmi sa...

Men det är ju Såååååååååååååå typisk :)
Samma här jag kan se en fågel och min kamera är i det andra rummet ..självklart ..och innan jag är klar så är den fågel borta :)
Vår .. jag vill ha Vår ...NUUUU

jonny sa...

stefan jag åker med dej till öland om du vill några dagar när det börjar våras

Urban Rundström sa...

Typiskt med nötskrikan, men den kommer säkert igen. Jag har haft upp till 7 st vid min matning där jag bor i ett hyreshus i Oskarshamn. Jag längtar också till våren och Öland. Detta år så blev det inte så många turer dit för annat kom emellan hela tiden. Men jag funderar på att göra en vintertur neråt Ottenby vid tillfälle.
/Urban

Ölandsvindar sa...

Det kryllar av nötskrikor i år så det kommer nog flera.
Hälsningar
En ko på Öland

Anonym sa...

Mimmi: Vem vill itne ha vår!

Jonny: Oki...

Urban: Vintertur vore ingen dum idé...

Kerstin: Ja, hoppas det...en sååå fin fågel och att få se den så nära är en höjdare!

Steffe