tisdag 7 december 2010

Det snöar och snöar...


Hemma - 7 december 2010 - 70-200 + 1,4
Edit:
Just nu 12:19 visar mitt bloggväder här till höger en stor klar sol...men var har de hämtat den någonstans...?
Här är det hur mulet som helst och småsnöar lite...
.
...och snöar!
Meningen var att jag idag skulle ta en sväng ner på stada och fika men därav blev intet...istället så blev det lite datastrul som är såååå jädrans kul!! (supersuperironi)
Måste göra flera inloggningsförsök på min bank innan jag kommer in...och det är ju inte så kul när man går in där lite då och då och kollar fonder och sånt hur det går...förutom då när man betalar räkningar....irritéer liksom.
Skickade en förfrågan till support som vanligt svarar..."ring så får vi lättare att svara på dina frågor"...svar; Döv...visserligen är jag inte döv i den bemärkelsen så men lättare att svara så...typ...för det funkar ju inte med tel och då kan man väl säga att man är döv.
Nåväl...fick ett mailsvar efter en stund och det var rena rama mumbojumbon om att installera om IE och jag vet inte vad det stod i mailet...orkade bara inte läsa igenom hieroglyferna...?
Jag svarade att: Nä, då strular jag hellre med ett par inloggningsförsök för att så småningom komma in i alla fall än gör som av er föreslagna lösning som ju innehåller alldeles för mycket strulinslag...typ...
Men fick ett annat förslag också, att installera Firefox...sagt och gjort och det FUNGERAR!! Peppar, peppar...alltid lär man sig något nytt hela tiden i denna så tekniska värld som dator och allt med det...huga!
Nåväl...nu sitter jag här med kaffekoppen och tittar ut genom fönstret och ser en koltrast (?)...mmmmm...den måste jag fota...sagt och gjort...och så har den fått ett äpple att gnaga på nu också!
Annars är det lugna dagar just nu...längtar efter att få dra till Kungsfiskaren igen en dag men jag vill ha lite bättre väder än som är.
En solig dag med bara ngn eller ett par grader kallt är beställt men har inte hörsammats ännu...så vi väntar och ser...och låter andra göromål ta plats...för tillfället.
Dammsugning t.ex...som är såååå kul...ironi det med men det måste ju göras...fast det gör jag sen...ja...eller det kan vänta tills imorgon...kanske...njaaee...jo det får det göra...men torsdag kommer ju också och fredag...några dammtussar har ingen dött av...bättre lite skit i hörnen än ett rent.... bla bla bla...nä, nu ska jag fortsätta fika och kikar runt lite och testa min nya webbläsare lite mer och se hur den funkar.
Hadetgott!
Ses!

10 kommentarer:

Leovi sa...

Amazing photos of wildlife

Anonym sa...

Tackar tackar!!

Steffe

mimmi sa...

Hej :) Det var tur att du hade varit inne hos mig en gång förut ..för den länk du lämnade idag på ditt inlägg var inte alls rätt länk ..det var något med 364 bilder och den bloggen fanns inte kom det fram ..men jag kom ihåg att du hade skrivit förut .. så jag letade upp den kommentaren :)
Jag använder jämt firefox ..den är helt klart bäst tycker jag :)
Vi har inte sett några Koltrastar här ..än .men förre vintern hade vi 8 st som kom varje dag .. från det ljusnade till det blev mörkt
Det är lite knepigt att lära sig ett nytt system som det nu är i Windows 7 vet inte om jag gillar det eller inte ;)

Anonym sa...

Mimmi!
Nämen...jag har ju skrivit fel...det ska vara www.365bilder.blogspot.com

Fy på mig...jag vet inte vad jag tänkte på!

Steffe

Ölandsvindar sa...

I dag har vi bara fått några flingor från ovan, har just fikat och kollat hur vackert vattenflödet från källaren rinner iväg utmed gräsmattan när vi sätter igång pumpen. Tur att vi bara har en pytteliten källare under ett hörn av huset. Fin strömstare på bilden!
Kerstin

Anonym sa...

Tack Kerstin!

Det verkar som du gillar att fika också... ;-)

Steffe

Lotta L sa...

Jag undrar också vart solen tog vägen då jag tänkte ge mig ut och fota, istället är det mulet och uselt ljus :(

Gunnar Eriksson sa...

Själv sitter jag och hoppas att vädret ska vara hyggligt så man kan komma ut på en liten fototur till helgen. Jag tycker att lågtrycken har haft en förmåga att pricka in just helgerna på den senaste tiden.

/Gunnar

Henrik Hellemar sa...

Tjabba...


Varför kan de inte börja sälja användaranpassade datorer för ? Vad jag menar är att man får tala om vad man vill ha i datorn och så när man stoppar i sladden i väggen hemma så är allt fixat och klart - och omöjligt att ha sönder - vore inte det ett tips för Bill Gates att ta åt sig av ?! Jag är så jädra trött på allt datastrul och mitt intresse för felsök är lika med noll och mitt tålamod för strulande elektronik är obefintligt...

Nä, då är jag mer inne på din linje - en god fika istället... Och att sitta och vänta på bättre väder - det är mina takter det... Just nu väntar jag även på ett liggunderlag - sen ska jag ge mig ut i skogen och inviga mitt nya tält... Kanske invid en bäverhydda eller så... Vindstilla och -2°C och en härlig brasa utanför tältet... Enda nackdelen är att det är mörkt lite för länge nu... Man kommer ju bli intvingad i tältet redan vid 16-snåret och sen blir det ju inte skjutljus förrän vid tidigast 7-snåret - det betyder 15 timmar inne i mörka tältet - så länge finns ingen chans att jag kan sova hur gärna jag än vill och behöver...


Henke :)

Anonym sa...

Henke!
Ut och tälta i det här vädret?? (uppspärrade ögon som håller på och poppar ut!!!) fifasen...lycka till...annars så håller jag med dig om datorer...jäkla strulmojänger är vad det är...

Steffe