onsdag 29 december 2010

Hackspett


Hemma - 29 december 2010 - 9:15 -
Glas mellan och skumt ljus - 500

Kom i morse efter nio och satt bra länge och käkade nötter samt satt på min fina pinne några ggr!

Underbart att skåda den på så nära håll!

Sen drog jag iväg till Hummelvik och kollade hur det såg ut med isen där...det var inte öppet någonstans nu.

Precis efter att jag kommit fram och gått ur bilen kom en örn och seglade förbi ovanför huvudet på mig men grejorna var inte riggade! :-(

Blir nog några resor dit nu!

Och vem satt utanför på uteplatsen nu på eftermiddagen när jag kom hem...Hacke förståss! Kul!

4 kommentarer:

Niklas Johansson sa...

Det var en fin "Hacke hackspett". Den pinnens placering har du fått till bra.

mimmi sa...

Visst är det kul när man får se dom på så nära håll :) vi har en hane som kommer hit 5 gångar om dagen ..det vill säga just nu har jag bara sett honom en gång om dagen sen sparvhöken har börjat att komma ... den är här nästan varje dag och igår kom den 4 gångar .. så nu finns det nästan inga småfåglar kvar han har skrämt bort de flesta .. men blåmesar och talgoxar de är kvar

K.E. sa...

sitter vid fönstret nästan hela tiden och väntar på sparvhöken..det är det mimmi och jag gör....satt kameran på stativ för säkerhets skull..och är beredd..i går fick vi tvätta fönstren i ett rum..det är lite svårt att fota genom tre glasfönster..sen gäller det att han inte gömmer sig inne bland en massa grenar..dom tog in en bild i nwt..tidningen här som jag skicka in häromdagen...roligt att du har fått hacke till dig.han kan hitta på en massa bus han..ibland har vi två stycken här .och då blir det bråk..vi önskar dig ett gott nytt år oxå...ha det..

mimmi sa...

Haha det gör jag också på sommaren fotar jag stubbar som jag anser ser ut som mossmän som är på väg upp från backen ;)