torsdag 10 februari 2011

När du får oväntat besök!

Okidoki...då tar vi nya tag och Hornugglorna är historia men ett otroligt roligt minne som ju tills nu är årets höjdare faktiskt!
Slår Sparvhöken t.o.m. för jag tycker i efterhand att jag inte är riktigt nöjd med bilderna där...men ändå så är det ju i alla fall bilder jag har som dokumentation.
Igår morse satt den här utanför hos mig och käkade solrosfrön...jag har sett den hos grannen en liten bit bort vid björken några ggr nu vinter men aldrig att den kommit hit.
Sprungit över gatan några ggr med.
I morse var den här igen.
Bilden ovan är från igår och utan glas...jag öppnade dörren lite försiktigt och den satt kvar!
Hacke var här i morse också!
Den har varit frånvarande ett tag och jag har undrat var den tagit vägen men så igår hängde jag ut en ny klase jordnötter och kanske det var det som behövdes!
Det har inte gått åt så mycket av den varan på sista tiden och kanske de blivit för gamla och ratade av "herr Hacke".

1 kommentar:

Sonja sa...

Jag tror ekorrar och igelkottar är dom sötaste däggdjuren vi har i sverige.
Vad som är så kul med altanfoto är att fåglar och djur blir mer och mer orädda ju mer man håller på och fotar. De kommer sakta på att det inte är så farligt.

Hälsningar Sonja!