onsdag 23 februari 2011

Ännu mera Mås!



Oxelösund - 23 feb 2011 - 500 + 1,7

Det blev Oxelösund idag eftersom isen lagt sig i hamnen igen efter den senaste tidens kyla och därav så ökar chanserna på att örnarna kommer inåt land.
I morse var det nästan tjugo minusgrader men under dagen så blev det lite varmare vartefter och solen har varit på gott humör i stort sett hela dagen.
Mycket fåglar vid fiskehamnen men endast en örn som flög förbi inom skotthåll förutom då att en fotokompis satt kvar i bilen på eftermiddagen och fem minuter efter att jag åkt så fick han världens bilder!!
Typiskt!
Men i alla fall den som var inom skotthåll missade jag för jag var för sent ute med att fokusera och sen blev det fel vinkel och allt så det blev inget bra med nånting.
Men...jag ska ner imorgon igen och försöka...det är så kul där för även om det inte är ngn fart på örnarna så är fiskmåsarna på g nästan hela tiden och en massa andra fåglar som sothönor och storskrake bl.a.

Gott!
Ses!


9 kommentarer:

Kenneth Larsson sa...

Fina måsbilder med ett härligt ljus! Bra!

Ha en fin dag! :-)

Anonym sa...

Åh! Så härliga måsporträtt!
Underbart ljus i bilderna :)
Mvh Halina

Maria Thorbjörnsson sa...

Det kommer kanske en dag när jag e på rätt plats och vid rätt ögonblick..så jag kan få till det..som dina måsbilder eller den lilla fågeln som blev ratad..jag bara njuter till max..ha det..Maria

mimmi sa...

Det går bra med dessa bilder också ..de var kanon fina ..men ..men .. inget går ju upp mot att få se bilder på örnar ..dessa vackra ståtliga fåglar som en annan bara kan drömma om att få se :)

Rolfs Naturfotoblogg sa...

Det är bara och bugga och bocka till dessa fina måsbilder. Perfekt skärpa och fint ljus.

Ha en fin dag

i stora drag sa...

Härligt att få komma hit och njuta av dina finfina bilder på fåglarna!
Måsbilderna är så skarpa och härliga färger! Sådana bilder kan jag aldrig komma i närheten av! Men man kan ju inte kunna allt!

Vi höll nästan på att köra på en rovfågel av något slag igår. Den satt mitt på vägen och åt på något byte och det var inte läge för att stanna där.
Tack för dina kommentarer hos mig!
Ha en fin kväll!
/Pia

Ingemar Pettersson sa...

Oj, oj grymma måsbilder Stefan!
Jag håller tummarna för rimligt skotthåll på örnarna.
Ha det så bra!
/Ingemar

Bea sa...

Ja, vintern verkar hålla greppet och man får lov att hålla ut tills våren kommer.
Fantastiskt vackra mås-bilder!
Det dröjer säkert ett tag ännu innan vi får höra måsarna :)
Må gott1 /Bea

Henrik Hellemar sa...

Tjabba...


Vad är en sketen örn mot dessa måsbilder ? Jag tycker att måsar, änder, gråsparvar och kajor är alldeles ypperliga fotoobjekt men bara för att de är vanliga så betyder ju inte det per automatik att det bara är att gå ut och hämta kanonbilder på dem - men du har verkligen lyckats med detta - helt underbara bilder ! Inspirerande ! Verkligen inspirerande ! Får nog plocka med mig kameran idag... :)


Henke :)