lördag 5 februari 2011

Hejsan på er!


Öländsk solnedgång från Södra Bruket där jag bodde - 2 feb 2011
.

Nu är jag hjemme igen...några dagar på Öland har jag varit och det är ju inget man vill skylta om på bloggen för eventuella tjyvar o banditer som kan tänkas få idéer och göra hembesök.
Nåväl...hur har jag haft det då?
Jodå, tackar som frågar! ;-)
Alldeles utmärkt trots lite halvtaskigt väder...förutom onsdagen som var en underbar dag med fint väder hela dagen och solen på sitt bästa humör!
Torsdagen var lite sämre med ökande blåst framåt dagen och disigt och lite dimma på morgonen men det lättade vartefter.
Tisdagen när jag kom ner till Ottenby hade jag hela området för mig själv...inte en "käftis" syntes till...härligt!!
Onsdagen var det lite mer folk, men det var inte många men på torsdagen med lite sämre väder kunde jag gå där och knalla själv igen...det är så underbart utan turister!
Jajaja...jag vet man är ju turist själv! :-)
Men i alla fall...!
Och Hornugglan satt så fint i tallen på sin favvoplats!
Jag fick några bilder meddetsamma jag kom ner på tisdagen men det var så dåligt ljus och blåste så ini bomben så gluggen vibrerade och jag fick ingen ordning på skärpan trots VR på...då hade jag ändå gått upp till 1600 ISO och fick bara ca 1/60...1/80 någonting...såååå frustrerad jag blev...f*n ska jag inte få bättre bilder på horn än så här...men det kom en dag till (onsdag) och med fint väder som sagt så jag kunde få lite snabbare tider och bättre skärpa på bilderna...puhhhhh!
Onsdagen nya försök och den satt så fint så fint så jag fick med hela ugglan på bild och inte var den skygg heller!
Plus att jag fick bilder på den med de underbart vackra ögonen öppna, ögon att förälska sig i...sååå vackra, så vackra!
Jag tillbringade många timmar med den och inte bara den förresten, det var tre stycken på torsdagen och i onsdags såg jag två.
I torsdags satt det två stycken bredvid varandra och två horn på en och samma bild hade ju varit mumma MEN...jag hade ju inte kameran redo utan skulle bara kolla att de var kvar så jag gick till bilen...hämtade kameran och stativet och sen tillbaka men då hade den ena krypit in i "tallträsket"...grrrrrrrrrr!
Jagade gjorde den också men där var det svårt att få bilder men jag lyckades få ett par bilder när den flyger som jag är ganska så nöjd med ändå.
Bilder kommer vartefter, både på horn och lite annat men jag lägger inte upp alla här utan kommer att skapa en mapp på mitt nya galleri med lite fler bilder som ni kan gå in och titta på om ni vill.
Åkte hem igår morse med världens oväder...blötsnö och halt som fasen innan man kom till bron men sen var det inga problem men det snöade nästan hela vägen hem...men inget som blev kvar på vägen i någon större omfattning.

3 kommentarer:

jonny sa...

härligt oj vad sugen jag blir åker ner när det passar jag vill till öland jag med mvh jonny

Sylwia Grabinska sa...

jättefint!

I love sunsets!

i stora drag sa...

Förstår att du haft det trevligt på din resa, med många fågelupplevelser!
Vi har också varit där en gång.
/Pia