söndag 6 februari 2011

Lite blandat...


...blir det idag.
Hornugglan får ni vänta på ett tag till... ;-)


Svanar som simmade vid Södra Bruket och en liten öppning nedanför där jag bodde...tog en liten fotosväng sent en eftermiddag efter en dags sällskap med Hornugglan!
Å den här var inte blyg...han kom fram till mig och snackade lite...kul typ! :-)
.







Här en bild från långt ut på Västrevet med en örn och två skarvar som flög förbi precis när jag hade kameran för näsan!
Örnarna samlas ofta ute på Västrevet men det är så långt avstånd så det är svårt att få närbilder på dem men jag har bättre bilder men de kommer senare.
.

Måsarna gillar också att samlas där.




Ryttlande Tornfalk i födosök på Ottenbys stora parkering.
En sork i sikte kan tänka!
.

Åsså tränar vi lite på att fokusera!


Skarvar en masse ute på Västrevet.


Sidensvans sent på eftermiddagen...sk*ttaskigt ljus men la på lite pluskompensation så blev det rätt så bra ändå!
Det satt en hel skock i trädet vid Stora Lunden och de flög in i buskar med nypon och brydde sig inte om mig så mycket men detta var den enda bild jag fick någorlunda skarp av de jag tog på dem.

6 kommentarer:

jonny sa...

fina ölandsbilder bra jobbat steffe

Anonym sa...

Absolut mycket fina bilder! -Bra jobbat!
Morgan

i stora drag sa...

Många härliga fågelbilder!
Svanar är det något visst med!
/Pia

mimmi sa...

Jösses... jösses
Vilka bilder :)
så otroliga fina bilder du har fått här :) woow säger jag bara .
Nu är allt som normalt igen ... maken före mig .. precis som vanligt på promenaden idag ;)

Bea sa...

Viken dag, med din fina bilder i kameraminnet!
Dessutom öppet vatten och svallande vågor.
Suck...dit är det lång väg för min del ännu som bor relativt långt upp i norr!
Må gott! /Bea

Ölandsvindar sa...

Tornfalken var häftig! Spännande att se dina bilder från välkända trakter.
Kerstin