måndag 28 februari 2011

Min dödspolare...

Hemma - 70-200 + 2

...snodde äpplet för kolis i morse...en sån sicken en! :-)
Men det räcker te båda...och idag är det måndag igen...ny vecka och bedrövelsen över att det gick åt helvätte med FK har lagt sig lite...trots läkarintyg och annan expertis intyg men men det får gå...jag har ett år kvar och sen blir det tungt med ekonomin men men det får gå som sagt...ändå...finns de som har det värre...brukar jag alltid säga...nog om det...jag ska inte orda nått mer om vad jag tycker eller tänker om det.
För antar att det är lönlöst.

Utan...

...varg har siktats utanför Nyköping...och genast blir insändarna på lokalblaskans kommentarsfällt fulla med för och emot...men skit i det...kul är det att den setts och att dra på den är väl ingen mening (tänker jag) för det första kanske den bara är på "genomresa" för det andra så rör den sig ju över stora revir så det vore väl världens lyckoträff om jag skulle råka se den och ännu mera tur vore väl att få bilder...nä, jag ska vara hemma idag...just nu är det kaffe och "morsans kladdkaka" som gäller! ;-)
Och hennes nybakta kardemummaskorpor...mumsimumsi!
Trist väder är det också...vilket inte heller lockar te "ut å dra"...ska visst bli bättre te onsdag och då är det Mindre hacke som gäller...
Nu är min "dödspolare" här igen...kul som f*n!!
Han är inte riktig tam med mig ännu men bilden är tagen efter att han sprang upp i trädet men jag kunnde gå rätt nära innan han drog...han?...vet inte om det är en han eller hon men vi säger han i alla fall...eftersom den är lite tuffare än den andra...honor brukar ju vara lite blygare! ;-) (duckar för rallarsving här från de kvinnliga)
Mer å förtälja...?...nä, inget speciellt...tror jag inte...ominstallerade min Experia igår...sicket skit...ville inte visa bilder ordentligt utan det blev frågetecken i en stor ruta bara...särskilt då på min blogg men nu verkar det funka men alla kontakter försvann och så får man göra om allt så man får det som det var innan...sååååå tråååååkigt...då var dagens I-landsproblem avklarat!

Ha en bra måndag!!

Hörs o Ses!

1 kommentar:

Myownhome sa...

Haha, vilken söt bild! :)
Alla dian bilder på ekorrar var verkligen superfina. Nu ska jag kika vidare bland dina andra bilder :)

Ha det gott
/Johanna