måndag 21 februari 2011

Favorit i repris!

Här en bild från juli 2008...vi hade varit på en rundtur vid Pilthyttedammen/Gälkhyttan och inte en bild hade jag tagit på hela dagen!
Men så vid parkeringen strax innan hemfärd dök så då detta motiv upp på ett par parande fjärilar!
Har den utskriven på en kapaskiva som har varit med på Fotomässan i S-holm i NFF:s regi.
Nu har jag den i vardagsrummet på en tavellist.

Åsså på tal om nått annat...var är alla fåglar, var har de tagit vägen...idag har det varit bara ngn talgoxe o kolis då förståss men inget mer...konstigt!
Tittar ut nu...blåmes, talg, pilfink men dåligt bara ngn enstaka av varje och det har varit så någon vecka nu...är det vårbestyr och annat som upptar deras tid eller...?
Nu har det ju varit kallt också och då brukar det ju vara high life här utanför men icke...jaja, får väl se om det är ngn tillfällig svacka...?

Men i alla fall...ha en trevlig måndag!

Ses!

5 kommentarer:

Martina Cardemyr sa...

Vilken fin bild. Vad snyggt de poserar!

mimmi sa...

Jag fick också sådana bilder förre året när vi var på "mitt" fjäril ställe :)Jag skämdes nästan lite där jag stod 10 cm ifrån dom och fotade och de stackarna kunde inte gå och gömma sig :)
ha det så gott nu :)

Birgitta sa...

En fin bild med vackra fjärilar och färger.
/Birgitta

Hannu sa...

Otroligt vacker sommarbild som värmer nu i smällkalla vintern, här tror jag vi alla åskådare njuter lika mycket som fjärilarna :)

mvh/Hannu

i stora drag sa...

Jättefin fjärilsbild det där! Förstår att du har den som tavla!

Inte heller här (i norra Skåne) finns det många fåglar, så jag tror de har flugit längre söderöver! För jag hoppas att de inte dukat under i vinter.
/Pia