tisdag 11 januari 2011

Sothöna



Oxelösund - 11 januari 2011

Idag var meningen att jag skulle träffa Ernie men den f*n ville inte visa sig...satt och surmulade långt bort på andra sidan från där jag befann mig...eller kanske den satt och solade...det var ju fint väder idag...jag såg den genom gluggen att den satt i en trädtopp.
Tydligen inte hungrig...jag satt från 9 till halvtre på eftermiddagen...
Igår var det fem (?) stycken inne vid Fiskehamnen där det är öppet vatten och änder och allehanda fåglar håller till.
...och inom bra fotohåll också men men det är bara på´t igen...får se på torsdag...imorrn är Ullis ledig.
Nåväl...tränade lite på att fota fåglar i rörelse...kul det med...denna ovan var det fart på...bråttom, bråttom...ser så roligt ut med deras labbar när de knallar omkring eller springer...
klafs, klafs, klafs liksom...

5 kommentarer:

mimmi sa...

Det blev ju kanon bra bilder :) och visst är det roligt att träna på fåglar som inte är stilla :) Vi tog med bröd och åkte ut till ett vattendrag och slängde i brödet för att försöka att fota dom när de kom flygandes :)

jonny sa...

bra bild på sothöna i flykt synd att inte havsörnarna kom in idag men det kommer flera tillfällen med den här vintern jonny

Anonym sa...

Så snyggt fångade!
Mvh Halina

Urban Rundström sa...

Riktigt kul bild på sothönan, det är perfekt att öva på de lite tamare fåglarna med flyktbilder mm. Jag tränar på måsar och änder i parkdammen nu och det gäller att vara snabb i vändningarna när de kommer flygande. Och ett och annat guldkorn fastnar det ibland. /Urban

Sonja sa...

Ha! ha! Kanonbild på sothönan där den springer. Dom har fantastiska fötter tycker jag.
Hälsningar Sonja!