söndag 16 januari 2011

Ett porträtt!


Som sagt var...sk*tväder idag och i brist på utevistelse får det väl bli lite grötande i arkivet och lite dittan och dattan...fikat har jag gjort - semlan uppäten...ena katten ligger hos mig här vid sidan om datorn...lugnet råder...ingen sparvhök idag...ännu!
Jag kollar lite då och då...klart jag gör...! ;-)
Kanske den kommer åter...när den blir hungrig och vill ha en duva...duvor är det gott om här....men inte just nu.
Däremot är det en hel hoper gulsparvar här utanför...
Ses!

6 kommentarer:

Rolfs Naturfotoblogg sa...

Det var ett vackert porträtt på en stenknäck. Vilken härlig skärpa och ljus. Jag har själv inte sätt till någon hos mig ännu, men det är bara mitten av januari än så länge.

Ha en bra dag

Anonym sa...

Tack Rolf...jag har kollat in din sida lite nu och återkommer gärna dit! Länkar dig!

Steffe

Sylwia Grabinska sa...

Hej Steffe!

Wonderful portret of grosbeak.In my lungage called "grubodziub" :)
Nice colours, soft beckground. Well done!

Yesterday's pictures amazing! What the uncommon moment you catch in your camera :)

I like very much all of your photos of birds. Charming, beautiful, wonderful, amazing.

Have a nice day!
Sylwia

Anonym sa...

Tanx Sylwia!

I`m so glad for your comments! :-)

Steffe

Ingemar Pettersson sa...

Vilket "rökar" porträtt på stenknäcken!! Den bilden kan han ha till körkortet ;)
Knivskarpt!
/Ingemar

Tammy sa...

Helt underbara bilder här på din blogg och väldigt kul att få läsa om dina äventyr!

Mvh Tammy