lördag 22 januari 2011

Äntligen nästan klar med nya Galleriet!


Skogsödla - Öster-Malma från april 2010
.
Ja, som ni vet så har jag ju haft tanken på att överge mitt galleri på steffe53.se på grund av att det inte funkat som det är tänkt och som jag vill att det ska funka.
Har mailat fram och tillbaka med one.com ännu en gång, för vilken gång i ordningen har jag tappat räkningen på.
De har i alla fall kommit så långt nu att de har lovat undersöka var felet kan tänkas ligga men jag avvaktar och ser om det händer något men f*n tro´t jag har tjötat så mycket nu som sagt och det har inte hänt något eller blivit ngn förbättring ännu.
Sååå ett konkret besked är det som räknas men fungerar det här bra med Fotosidan så kanske jag behåller det i fortsättningen...det får visa sig.
Men i alla fall så har jag nu suttit i två dagar och laddat ner bilder från det gamla galleriet till en mapp i datorn och sen över till det nya som ser ut så här... http://www.stefanpettersson.fotosidan.se/ vilket hästjobb!!
Men lite småjusteringar tror jag det är kvar...vet inte riktigt men ordningen på albumen ligger lite tokigt men det får vara ett tag nu...jag ids inte mer! :-)
Hoppas det funkar det här nu för annars blir jag tokig...för är det något jag ogillar är det strul och krångel...det ska vara smidigt, enkelt och fungera framförallt!
Sitta o knacka kod och hålla på är ABSOLUT INGET för mig...usch!
Färdiga mallar och "klappat och klart" ska det vara...som blogspot.com...love it!
Det räcker med att datorn strular lite då och då, börjar annat att strula som med bilder och bilduppladdning blir det ju bara FÖR MYCKET!

5 kommentarer:

jonny sa...

oj lite valium hjälper för stunden nä inte är det kul med allt strul raka rör o enkelt vi får ta en dag o njuta av naturen stefan så du är med på banan igen trevlig helg vi hörs o syns jonny mitt uppe i maten

Anonym sa...

Ja, det tycker jag!!
Hör av dig så drar vi nånstans!!
Mä fika!

Steffe

mimmi sa...

Det är kanon jobbigt när det inte blir som man vill .. och det värsta är ju .. man kan inte släppa tankarna på det heller. jag ligger och tänker på sånt på nätterna om det är problem ;)
Det var en jätte fin bild på ödlan ... vi var på ett ställe i somras där det var jätte många ödlar .. så gissa om kameran gick varm då :)

Anonym sa...

Samma här...jag kan inte sova om datorn strular...blir helt hispig och vill att det ska fixas NU...eller att jag tänker att jag ska försöka få ordning på den...kan liksom inte släppa det! :-)

Steffe

Ingemar Pettersson sa...

Usch så tråkigt när datorer och liknande strular, det skall ju bara fungera! Men självklart så är det inte så.
Förstår att du har lagt ner ett hästjobb på arbetet, men så otroligt bra det blir.
Vilka makalöst fina bilder du har Stefan, där kan man sitta och "gotta" sig länge.
Må väl!
/Ingemar