tisdag 18 januari 2011

En kär gammal vän...


...har jag besökt idag...och idag var h*n äntligen hemma!
Kattugglan vid Haga.
Så glad jag blev av att se dig och hoppas att du har det bra där i ditt förhoppningsvis trygga bo och slipper en massa dumma jägare/människor som vargen får stå ut med.
(En sorglig historia det där)
Har gjort en 5-6 resor ut till kattugglan tidigare men då har den inte suttit där.
Men så idag...så fiiiiiint den satt där och inte så skygg heller...spanandes ut över världen från sitt hem och troligen filosoferandes över något outgrundligt som vi människor inte förstår och så klok den ser ut där den sitter.





11 kommentarer:

mimmi sa...

Men nu blir man ju AVIS igen :) vilken tur du har som kan komma iväg och få se en sån vacker fågel och få den på bild också:) härliga underbara bilder som man bara kan sitta och njuta av här :)

jonny sa...

eskönt att kattugglan var hemma sitter o njuter väntar väl på lite vårväder må gott jonny

Sylwia Grabinska sa...

:) Riktigt fint!

Lasse sa...

Härligt med såna grannar !
Fina bilder !

Tammy sa...

Åååh så fin den är, en underbar vän du har där!

Härliga bilder Steffe!

Mvh Tammy

Ölandsvindar sa...

Åh vad mysigt! Det är bara Tomtebobarnen som fattas.Hon ser precis ut som ugglan i Elsa Beskows bok.
Kerstin

i stora drag sa...

Fina bilder på din uggla!
Måste vara kul att få en sådan på bild!
Jag har ju en i trädgården, men den är ju lite konstgjord den! *s*

Tack för ditt beröm om mina bilder!
/Pia

Gunnar Eriksson sa...

Tack för tipsen om fågelläten. Det ska jag undersöka närmre. Härliga ugglebilder. Tänk om man själv kunde hitta ett uggleställe som man på behörigt avstånd kunde sitta och studera. Jag njuter av dina bilder under tiden.

/Gunnar

Ingemar Pettersson sa...

Super kul att din vän var hemma och vilka fina bilder vännen bjöd på! Uderbart Stefan, jag älskar ugglor dom är så otroligt speciella.
Må väl!
/Ingemar

Henrik Hellemar sa...

Tjabba...


Närå, jag är inget avis... Inte det minsta... Katter har jag två stycken och sitter och ugglar gör jag dagarna i ända...


Henke :)

Henrik sa...

Riktigt fina bilder på kattugglan, den ser ut att ha det gött där :).

Trevlig helg!