onsdag 12 januari 2011

En bra dag ändå även utan Ernie!

Vet ni...imorse hade jag (troligtvis) en Sparvhök utanför mitt vardagsrumsfönster!!!
Som ni vet vid det här laget är jag ju ingen skådare...så jag kollade i boka och det som låg närmast till hands storleksmässigt och färgmässigt var sparvhök...i storlek som en skata kanske något större, lite kraftigare.
Satt vid grannens komposthög och vi hann titta på den både Ullis och jag.
Kul!
Inte konstigt att det var tomt på småfåglar imorse då!
Hoppas den kommer tillbaka så jag kan få bilder på den...
Annars snöar det idag...igen...(sur jag blir)...men igår var en fin dag och som jag skrev igår så blev det lite "flygövningar" och dittan o dattan...här är ett urval av bilderna...håll till godo!
Tredje bilden på anden är ju bara rena rama lyckträffen...autofokusen hänger inte med för fem öre...det är bara att försöka så gott det går...sikta in sig på nått först och hoppas den flyger ungefär där och trycka av och hoppas på det bästa...för det går snabbt...huga så snabbt det går!

Ses!











6 kommentarer:

Niklas Johansson sa...

Inte behöver du öva på att fota flygande fåglar. Ser ut som skärpan sitter på rätt ställe och rörelserna där de ska vara på vingarna. Fina bilder med mycket närvarokänsla i. Ja och snöar har det gjort hela dagen även i Stockholmsområdet.
/ Niklas

jonny sa...

vad ska du med havsörn till det blir ju lika bra det här mera fiskehamn termos o stol så kommer det att bli bara bättre snyggt jobbat steffe jonny

Ingemar Pettersson sa...

Grymt läckra bilder. Flygbilderna på gräsänderna var ju helt fantastiska!
Ha det så bra!
/Ingemar

Ölandsvindar sa...

Sådana här aktiva bilder är häftiga! Och ibland blir det ju en flygbild fast man har riktat in sig på en sittande fågel. Frys inte fast nu när du sitter där i vinterkylan.
Kerstin

Urban Rundström sa...

Visst går det så fort att autofokusen inte hänger med. Tur eller otur så är mitt 400:a manuellt vad det gäller fokus, men mitt 100-300 med autofokus hänger inte heller med riktigt, så jag brukar koppla ur den och köra manuellt. Riktigt fina bilder på ankorna. /Urban

Sonja sa...

Riktigt vackra bilder Steffe. Vilket underbart ljus på fåglarna. Tredje är kanon.
Hälsningar Sonja!