onsdag 5 januari 2011

Datorstrul...

...igen!
Ena hårddisken la av nu på eftermiddagen och jag får ingen ordning på`t!
Så det blir en inlämning till "farbror doktorn" nästa vecka men den fungerar fortfarande men det blir lite oroligt när det bara är en hårddisk kvar att förlita sig på.
Men men...får hålla tummarna att det håller med den hårddisk som är kvar så man kan hålla sig ajour vad som händer "runt i kring mig"...i värsta fall så får jag väl surfa på lapen...det går väl... men det finns inget fotoprogram i den så det är inte så kul att jobba med bilder på den och så visar den inte färgerna rätt heller... eller på min lilla lilla android men den är inget kul att surfa med...det är så smuttigt med den.
Det var dagens I-landsproblem! ;-)

Ses...förhoppningsvis i morrn...om den startar vill säga...man kan aldrig så noga veta med dessa märkliga tingestar...oftast gör den som den vill och inte som jag vill...tyvärr :-)
Fastehhh den har ju gått bra nu ett tag...i och för sig....och så helt plötsligt när jag ska sätta mig nu på eftermiddagen så är det totalt svart i rutan och så går den igång bara så där helt appropå men med felmeddelanden och allt vad det kom upp i text.
Jaja...suckar...

3 kommentarer:

Urban Rundström sa...

Inte kul med datorstrul, man vill ju ägna sig åt annat än försöka reparera. Har en extern hårddisk med många bilder på, som har lagt av, och jag blir riktigt besviken om jag inte kan få ut bilderna ur den. Det är bilder från Norgeresor och fjällvandringar bl.a. Hoppas att det löser sig för dig. /Urban

Anonym sa...

Guud, ja...så jäkla tråkigt...har ju dubbla hårddiskar och hoppas det ska räcka.
Har för mig att det kostar en del att rädda bilder ur en hårddisk men det kan det vara värt om det är värdefulla bilder som i ditt fall.

Steffe

jonny sa...

ja är ingen höjdare på data men bränner alla mina bilder ofta o har äntligen köpt en extern hård. så nu hoppas jag att mina bilder lever vidare ja det var bättre på dia tiden men ändå inte lev i dataåldern med alla dataproblems som gör mej galen ibland jonny