lördag 29 januari 2011

Hackspett


Ryssbergen - 2 januari 2011
.
Solen skiner för fullt efter att det har varit mulet på förmiddagen...4 - 5 plusgrader och vädret ska visst fortsätta vara fint i morgon så en utflykt är det tänkt då.
Idag inget speciellt...frugan har jobbat kväll hela den gångna veckan så hon ville vara hemma idag och baka, fixa och dona lite.
Själv hade jag tanken att sitta på uteplatsen och fota lite men sk*tdåligt med fåglar...fattar inte men är det för att det har blivit mildväder som de håller sig undan kanske?
Sparvhöken har jag inte sett sen det sist begav sig...såg något som liknade en rovfågel häromdagen som flög förbi men inget mer.
Konvertern väntar jag på nu..."Klar att skickas...skickas inom kort" står det på statusen när jag loggar in på min sida på Cyber...så den borde väl komma ngn gång i slutet av nästa vecka...ska bli väldigt intressant att testa den.
Hornuggla är rappad nere vid Ottenby, två stycken t.o.m,...är såååå sugen på att dra på dem men men får se på måndag om jag orkar ,vill, kan, har lust.
Och vad väglaget säger...
Det är mycket som ska stämma! ;-) :-)

Ha en trevlig lördag!
Ses!

6 kommentarer:

i stora drag sa...

Härlig bild på hackspetten! :)
Ingen sol i Skåne idag inte. Det skulle räknas fåglar här i helgen och det är ju lätt gjort när man inte ser en enda!
Ha en fin lördag!
/Pia

Bea sa...

Fin bild på hacke!
Ser att du har fotat Stjärtmesen i fina bilserier, kanske populationen är stor hos dig!?
Här har jag sett den bara som hastigast och aldrig hunnit fokusera innan den flyttat till nästa gren :)
Ha det gott trots det dåliga vädret! /Bea

Anonym sa...

Bea: Jag har ett ställe där de håller till och de är inte länge när de väl kommer...kanske ett par minuter sen sticker de...de brukar komma några ggr under dagen och man får vara snabb som sjutton med kameran och inte vet man var de sätter sig heller...men jag brukar fokusera på en gren och ställer in kamerans inställningar så det bara är att knäppa där men ibland är det frustrerande när de inte vill sätta sig på just den grenen jag valt ut! :-)

Steffe

Ölandsvindar sa...

Har inte sett någon rapport om hornugglorna senaste dygnet. Jag hade en kull i trädgården när jag bodde i Trosa och det var ett fasligt skrikande ända fram till två-tretiden på nätterna.
Skön söndag till dig
Kerstin

jonny sa...

he stefan hornugglorna sitter i fyrträdgården på ottenby såg bilder inlagd men jag ska plocka fram en sparvuggla till dej på närmare håll ska ut i veckan hör av mej jag vet var dom finns jonny

Micke sa...

Hacken har rymt härifrån och nu förstod jag varför! Hacken var ju där hos dig.