söndag 22 september 2013

Full fart i rönnen...

Större bild - Klicka på bilden!

Tog bort 2:ans konverter och satte på en 1,4 för ljuset skull...vädret - duggregn och mulet...bl 5,6 - ISO 2000 för att få tider som skulle räcka till flygande.

...var tvungen att släppa dammsugaren ett tag och ägna mig åt att fotografera dessa vackra fåglar ett par timmar.
Bäst att passa på när de väl kommer för efter ett tag så drar de vidare.
Dammet under sängen ligger nog kvar imorgon också så det behöver jag inte oroa mig för! :-)




Hemma - 22 september 2013

5 kommentarer:

Torbjørn Wingsternes sa...

Fin bildeserie av gråtrosten som fråtser i rognbærtreet.

Hamsterkatt sa...

Härligt mustiga färger i bilderna! Det är bra med mulet och regn ibland. =) Här hos mig har trastarna ännu inte börjat äta i rönnarna, ser fram emot att kanske få se lite sidensvansar senare i höst.

Allt gott!
/Marie

Nette Cecilia sa...

Fina trastbilder ,tyvärr är det en tid sedan rönnbären försvann här ,Nette

Lasse Jansson sa...

Det är något speciellt med fågelbilder när de har vingarna utspända! Härligt fångat och behagligt, dämpat ljus i den mulna morgonen (gissar jag.)

Klas sa...

Fina bilder på björktrast och rönnbären. Det i mun ser ju riktigt lockande gott ut, även om nog skenet bedrar.
/ Deerhunter