måndag 7 maj 2012

Nu börjar det bli lite nervöst...


Större bild - Klicka på bilden!
Öland - Blå Jungfrun i bakgrunden
Oktober 2009
...huuuuuh...inte så mycket för utställningen som sådan men jag och folk...sjunger..."jag trivs bäst i öppna landskap...." för att citera en känd "trubadur"...och i naturens lugna vrå, skog o mark...typ...när det blir fler folk än två är det jävligt obekvämt...huuuuh!
Men jag har beställt skrivtolkar så förhoppningsvis så kan jag "gömma" mig bakom dem lite...typ.
Bilden ovan är av lösblad...Öland och Blå Jungfrun i bakgrunden..tonad...gillar o fixa bilderna lite så där att det blir en aning sepia i dem...men det passar inte alla bilder men denna tycker jag det funkar bra på.
Idag ska det handlas lite av varje...spik att hänga tavlor på, ska kolla om jag hittar plastfickor av modell större att lägga in 50x40 bilder som lösblad...annars blir nog bilderna ganska så söndertummade kan jag tänka.
Vad mer...fint väder idag...ehhhh...åsså kom denna lilla sång för mig..."å´boy dä´äääiiir vaåckääerrt vaaaääääder idaooo´..." sjunger på skånska...Peps you know...en annan kändis...en härlig kille! :-)
Glömmer aldrig när han och Robert Gustafsson utklädd till Peps lirade den sången på Allsång på Skansen...höjdare!!
Men i alla fall...det var lite vid sidan av och nu kom frugan hem från frissan...ska vi se hur det blev då...

Ha en fin måndag!

Ses!

1 kommentar:

Ölandsvindar sa...

Roligt pyssel du håller på med. Den där sjöboden på dagens bild känner jag igen. Undra hur många bilder jag har med Blå Jungfrun i bakgrunden? Man tröttnar aldrig på den.
Kerstin