söndag 13 maj 2012

Gisesjön idag...

Större bild - Klicka på bilden!


13 maj 2012

...och kanonväder...sjön låg alldeles spegelblank och tre lommar simmade långt ut...vi satte oss och fikade och efter en liten stund dök en nyfiken lom upp alldeles intill där vi satt men jag hade kameran nerpackad för jag trodde inte den skulle våga sig fram men ack vad jag bedrog mig...visst vågade den och jag började böka fram kameran men så dök den och vi fortsatte att fika istället...en upplevelse rikare i alla fall!
Man behöver ju inte alltid ta bilder...man kan fotografera med minnet också...en nog så härlig känsla att uppleva ett lommöte via den "kanalen" endast.
Liljekonvaljerna är på gång och gullvivorna blommar för fullt.
En fin dag!

Ses!

2 kommentarer:

Fjällripan sa...

Jättefina bilder på blommorna. Låter som en härlig dag :) och ja det kan vara bra att bara fotografera med minnet ibland också, men många gånger grämer man sej över vad man gått miste om...:)

Ronnie sa...

Fina makrobilder Steffe ! Visst är det så att det viktigaste är vad man tar med sig i minnet men det går ändå inte låta bli att gräma sig lite när man missat tillfället men det går snabbt över som väl är !