torsdag 16 juni 2011

Flodsångare

Större bild - Klicka på bilden!








Duvholmskorsningen - Brannäs/Vivesta - 16 juni 2011

Ett nytt kryss och en rarris av dignitet! Inte varje dag man får en Flodis att fastna på sensorn...drog iväg i morse efter att ha varit iväg ett par ggr tidigare men inte vetat hur den sett ut riktigt och sist blev det en törnsångare lite så där ofrivilligt men den var ju kul den med iofs men men det var ju en flodis jag ville ha.
I morse satt jag från 5 till 8 och halvåtta kom den...alltså 2,5 timmars väntande...och satte sig såååå fint på den där pinnen på bilden precis som jag ville...konstigt att det skedde då med tanke på lagen om alltings jävlighet så borde den ha satt sig i värsta j***a riset!
Icke!
Kalasbilder!
Och framförallt så hörde jag den när den satt på pinnen och sjöng...cippen kunde tillsammans med hjärnan och synen koppla ihop att det var just sångaren som satt på pinnen och sjöng vilket var en ahaupplevelse som det var länge sen jag upplevde!!!
Wow....liksom!!

Ses!

7 kommentarer:

Maria Thorbjörnsson sa...

Ljuvligt..speciellt sista bilden..ha det..Maria

Fjällripan sa...

Vilken fin fågel och jättebra bilder på den. Ser så härligt ut när den gapar och sjunger :)

Mimmi sa...

Den var ju jätte söt ... men än en gång .. vilka otroliga klara och vackra bilder du tar :)

Ölandsvindar sa...

Det var inte dåligt det!!Den brukar sitta gömd långt inne i någon buske och är dessutom ovanlig. Hade en vid Lövsund för en massa år sedan.
Grattis till den!
Kerstin

Matt Latham sa...

Wonderful set of images Stefan

Mian sa...

Suveräna bilder!

Niklas Johansson sa...

Härlig serie på Flodsångaren. Jag hade ingen aning om att den ens fanns så det var kul att få lära sig en ny art.