tisdag 7 juni 2011

Jag fattar inte...

Större bild - Klicka på bilden!

Sommaräng - Forsnäs-Årdala - 2 juni 2011

...jag kontaktar en människa via mess för att fråga om en pralin som rappats.
Endast mess och mail skriver jag i messet och döm om min förvåning när det ringer och jag lägger på och så ringer det igen!!!
Jag skriver tillbaka och påtalar det faktum att jag inte kan höra i telefonen utan det är mess eller mail som gäller...och så kommer det ett mess till...Ring Kalle!!
Ridå!
Suckar och suckar...OCH SUCKAR!

Herregud...det är ju som att be en som sitter i rullstol att "kom nurå så spelar vi fotboll...sitt inte där i stolen och mölj!"...typ!

Testar med en annan...som inte svarar alls...näääeh nu sk***r jag i den där j***a pralinen...

Så trött jag blir...men i alla fall...dagens gnäll avklarat...! ;-)
Skönt å få lätta lite på trycket...!

Ses!

5 kommentarer:

Bea sa...

Ja, ibland blir man inte riktigt klok!
Du får fokusera om för att få ut ngt trevligt av dagen i stället :)
Ha det! /Bea

Jonathan Björklund sa...

Naturfoto är aldrig lätt ;-)

Maria Thorbjörnsson sa...

Så nu har jag suttit och njutit här en stund bland dina bilder..läst dina ord..förstår din frustration när inte folk begriper..folk tittar så konstigt på mej när jag tar fram vänster hand när jag ska hälsa..men högerhanden får ingen krama..ha det..Maria

Mimmi sa...

Det är precis som när man ringar till bredbandsbolaget och talar om att jag kan inte komma ut på nätet .. som svar fick man .. gå in på vår hemsida och kolla om det är problem i er stad?

Ölandsvindar sa...

Skönt att gnälla av sig ibland! När jag jobbade fick vi ibland samtal från någon som förmedlade samtal från hörselskadade. Men blir förstås bra mycket bökigare än SMS eller mail.
Sköt om dig
Kerstin