söndag 2 januari 2011

Stenknäck




11 kommentarer:

jonny sa...

fina bilder lustigt nog såg jag 6 sidensvans vid mac:donalds o det är ju nära till dej fina stenknäckar jonny

mimmi sa...

Men oj oj oj har du sådana vackra fåglar hos dig :) Vi kan byta ? jag skickar sparvhöken till dig så skickar du Denna till mig ;)underbara vackra bild :)

Lasse sa...

Hej!
Har du sett så vackert! Har du den vid fågelbordet ?
Kan se den någon enstaka gång här hos mig.

Anonym sa...

Jonny: Tack o bock! Förvånad blev jag att se dem!
Jag hade Skåne i hövvet liksom!
:-) ;-)

Mimmi: Apsolut! En bra deal!! :-)

Lasse: Jepp..kommer lite då och då till matbordet härutanför vardagsrumsfönstret!


Steffe

Ingemar Pettersson sa...

Oj vilka bilder! Bilderna på stenknäcken är helt makalösa, vi får hoppas att året fortsätter lika bra som det har börjat.
Mvh
/Ingemar

NatureFootstep sa...

en sådan där skulle jag gärna vilja få tag på. Men det vill sig inte. Jag har en bild där den sitter i en björktopp. Inte så kul. Dina bilder är ju flotta. .)

God fortsättning på det nya året. :)

Sylwia Grabinska sa...

Wow! Beautiful portret of "stenknäck"!
Nice light, colours, harmony backgrund. I love it!

Ölandsvindar sa...

Visst är de häftiga, stenknäckarna.Jag har haft tre stycken samtidigt vid fågelbordet i vinter men det är ganska gott om dem här i lövskogarna.
Kerstin

Anonym sa...

Ingemar: Mmmm...en bra början...kul att ha såna fina fåglar härutanför vårt vardagsrumsfönster och särskilt också när det är ett bostadsområde strax utanför stan liksom...det hade jag inte väntat mig när jag började mata fåglar för ca fem år sen när jag började fotografera igen!

Monica: Du får mata fram dem!

Sylwia: Tanx! :-)

Kerstin: Skulle tro att du har mer av dem där nere än vad vi har här...en mer än mig har du haft...jag har haft två än så länge!

Ses!

i stora drag sa...

Hej! Tack för din kommentar om "mina" älgar! Ja visst var de för söta!
En stenknäck har jag däremot aldrig sett hos mig! Fina bilder på den!
/Pia

Anonym sa...

Superfina bilder detta! -Gillas!
Morgan