onsdag 26 januari 2011

Åsså en Stjärtmes till då...!


Ryssbergen - 26 januari 2011
.
Drog en sväng till Hummelvik på förmiddagen men det var stendött där, isen låg kvar inne i själva fiskehamnen, så vad göra?
Jo, förresten...två örnar såg jag men de gömde sig direkt de fick syn på mig...som vanligt alltså! :-)
Det blev en sväng till Ryssbergen igen...där händer det något åtminstone.
Trögt överhuvudtaget annars i naturen med det mesta.
Men där var det som vanligt...domherrar, svartmesar, Hacke, stjärtmesar en masse...blåmesar, talgoxar, nötväcka... plus Nötskrikan men den vågar sig inte fram riktigt...får se om jag åker dit fler ggr om den kan vänja sig vid mig...vi får se.
I morgon skulle det visst bli fint väder....tyvärr ligger stället vid Ryssbergen i skugga men men är det fint så blir det bra ljus i alla fall.
Ehhh...förresten...kom jag på...kanske man skulle dra till våtmarken och kolla vattenrall...det var ju ett tag sen...jomen det ska jag nog f*n göra!
Sugen jag blev på en rallare! ;-)
Ha en fin kväll!
Ses!

5 kommentarer:

mimmi sa...

Men den är ju så otrolig söt :) så gullig .. jag vill också ha en så bra bild på den :)
du får väl åka dit imorgon och se om du får några bilder på dom :)
Här vet jag inte vad jag skall hitta på i morgon .. vi har ju en ekorre jämt utan för här .. i alla fall har den varit här 3 gångar .. och så är det ju sparvhöken som kommer ibland .. så man vet ju inte om man vågar åka hemifrån .. för tänk om sparvhöken kommer och man inte är där ;)

jonny sa...

fina bilder på stjärtmesen o allt annat runt matningen vattenrall kan du nog glömma vintern för hård ingen har sett den iår

Lasse sa...

Va fint att du har detta ställe att åka till med så mycket arter dessutom! Jättefin bild på stjärtmesen!

i stora drag sa...

Jättefin bild och en fågel som gärna får komma och hälsa på mig också! :)
Men det kan jag nog drömma om.
/Pia

Hilda R.B sa...

Så fint bilde av den vakkre fuglen. har alltid drømt om å ta bilde av den, men har ikke fått det ennå. Kjekt at jeg fikk kikke på ditt bilde.