fredag 21 januari 2011

Heldag i Ryssbergen!


Tita - Ryssbergen 20 januari 2011


Svartmes - Ryssbergen - 20 januari 2011

Ryssbergen igår...stjärtmes var det tänkt men icke en stjärtmes visade sig och vad konstigt för i förrgår var jag också till Ryssbergen och då var de framme tre ggr under dagen.
Men inga bilder blev bra så jag tänkte att jag skulle ta fler bilder...gör om gör rätt liksom... som igår då men som sagt det blev inget.
Men det var high life ändå...Herr och Fru Mus kikade fram lite då och då, hackspett, domherrarna var framme nästan hela dagen och visade upp sig så fint.
De brukar ju annars vara lite blyga men här var de inte mer än kanske bara ett par tre meter ifrån mig...kul när man får det förtroendet.
Tofsmes, nötväcka, nötskrika, svartmes, blåmes, talgoxe...det blir inte en tråkig stund när det är sånt "liv i luckan" och jag bara älskar att sitta och titta på dem när de flyger fram och tillbaka i sina göranden och låtanden...kul!
Åsså fikar man ibland då och då...kan livet bli bättre...visserligen har jag ju en massa bilder på dessa fåglar men det är kul ändå...det är så avkopplande!

1 kommentar:

mimmi sa...

Jag kan inte annat än att hålla med dig .. tänk i våras och under båda sommar och höst .. då satt vi ute på segerstad och fotade fåglar ..älgar .. rådjur .. vi var där från mitt på dagen och kom hem 1 på natten .. så det blev många stunder man satt och drack kaffe och bara njöt av naturen :)
Det var så himla fina bilder du har fått på svartmesen och titan :)