torsdag 14 april 2011

Stenskvättans berg...

åker jag till lite då och då vid en av mina rundor. Varje vår så brukar jag titta efter om den är där och i år också, igår...och visst var den där!
Den (såg bara en igår)  flyger mellan två stenpartier på ungefärligt avstånd av kanske 75 - 100 meter...igår så kom den och satte sig precis framför bilen och på en mötesplatsskylt och hoppade upp och ner precis som "vad gör du här?"
Inte rädd eller så utan kaxig och sen flög den ner och satte sig på stenen och visade upp sig.
Och idag var jag där igen och då såg jag bägge, de dansade och flög "konstflyg" a´la parningsritualer...mycket trevligt att se!
Och en trevlig fågel överhuvudtaget att sitta och titta på och följa dess "rörelsemönster".
Sen sent på eftermiddagen kom en massa starar och landade också...lite på avstånd men blev en rätt så hyfsad bild ändå.


Husby - Valva - 13 april 2011

Inga kommentarer: