fredag 29 april 2011

Rödstjärt

Större bild - Klicka på bilden!

Denna Rödstjärt som jag trodde var en Svart R-t pga det svarta under hakan men icke...efterhand så kom jag underfund med att den svarta är gråsvart på hela bröstet...så var det med det...seg jäkel var det också, från nio till halvfyra och det var först vid ca tre-halvfyra som den började visa upp sig så fint som på bilderna.
Men lite fel ljus är det..alltid något fel fast det blev ju rätt så bra ändå....bakgrunden blev ju skir och vacker.
Det är mycket nu...det är så mycket man vill göra och dra på och allt det där...lappen i mellansvedala har börjat visa upp sig, ortolanen vill jag träffa...frugan vill man ju umgås med också! ;-)
Öland är på g snart...hösten var är du...jag vill ha lite lugn och ro...nääääää för fasen...jag skämtar...det är helt underbart som det är nu...man trivs i den bästa tid som är innan midsommar...alla fåglar, kvitter, blommor, humlor, bin... och ja, allt lever upp inklusive en själv!

Fredag idag...hoppas ni får en fin helg!

Ses!

Vedasjön - Husby - 28 april 2011

2 kommentarer:

Lasse sa...

Väldigt fina bilder av en vacker fågel. Hoppas den kommer min väg i år också. Förra året såg jag den hemma på tomten, första gången på alla år vi bott här.

Tammy sa...

Underbar bild Stefan!!!