måndag 4 april 2011

Sädesärla!

Större bild - Klicka på bilden!

Sädesärla - Ålbäck - 4 april 2011

Årets första på bild och en bra dag idag blev det, med både Ängspiplärka och Forsärla i bilder!
MEN...det blir en "cliffhanger" med dem tills imorgon! ;-)
Sädesärla såg vi i helgen redan men på avstånd.
Forsärla är det premiär både att ha sett den och fått den på bild så det var riktigt roligt idag som sagt men den var seg...precis meddetsamma jag kom fram så syntes den och jag fick väl en rätt så bra motljusbild med såna dära härliga reflexer i bakgrunden men sen dröjde det bra länge innan den helt plötsligt kom och satte sig på en sten som jag redan bestämt att den skulle sitta på! :-)
Perfekt!

4 kommentarer:

Anonym sa...

En sädesärla! Är den tidig eller kommer de så här tidigt? Vacker fågel.. Hoppas den har med sig de varma vindarna ;-)
Ha de gott/Raya

Mimmi sa...

En så jädrans fin bild du fick på den också :) Jag har inte sett till någon alls här än .. förre året såg vi den första den 26 Mars

Ölandsvindar sa...

Grattis till veckans bild! Visst är det mysigt när de första sädesärlorna dyker upp. Och första humlan kom surrande i går.
Kerstin

Gunnar Eriksson sa...

Första sädesärlan för i år. Själv väntar jag att få se min första sädesärla. Jag har dock inte varit ut så mycket, men får tid till en tur på söndag. Får se om jag ser någon sädesärla då.

/Gunnar