onsdag 13 april 2011

Magert...

Större bild - Klicka på bilden!

Valva - Husby - 13 april 2011
Softad med dubbelexponering

...en hel dag utan bilder...nästan i alla fall...några bilder på rådjur blev det till slut.
De gick lugnt och betade utan notis om mig.
Två ställen besöktes igår och väntan, väntan på att något i fågelväg skulle dyka upp men förgäves.
Fåglar fanns men inte där jag var...det kvittrades, sjöngs, flögs och det var ett liv runtomkring av vårkänslor men ingen som ville vara med på bild.
Det är inte alltid det lyckas när man är ute på sina rundor...sanning till sägandes är misslyckanden fler än när man lyckas.
MEN känslan är desto större när man lyckas få en fågel man inte har eller som är lite mer sällsynt hamnar på sensorn för att inte tala om när man lyckas få en rarris att fastna på bild!
Då är lyckan total!

Idag duggar det...inget väder att ge sig ut i men jag kanske drar en sväng ändå...får se...det talades om bättre väder framåt dagen och frugan jobbar sent idag till 7 ikväll...såååeeehh...ja...får se.

Testade min nya "gluggkudde" igår...suveränt...nu kan man släppa gluggen och den ligger kvar och man kan fika utan att man behöver lägga undan gluggen...den är hela tiden "stridsberedd"...säger bara, värt varenda spänn!

Nu ska jag fortsätta lägga in lite mera bilder på min krysslista...

Ha en bra dag!

Ses!

1 kommentar:

Ingemar Pettersson sa...

Så är det bara ibland, men det är nog lite av charmen med att vistas i naturen man vet ju aldrig...
Lite annorlunda men härlig bild det blev när du dubbelexponerade.
Ha det!
/Ingemar