lördag 9 januari 2010

Sidensvanseufori!


18 grader kallt idag! Burrr...det blir inga långa stunder ute inte...!
Dessa bilder tog jag på förmiddagen och det var hur många som helst både på framsidan och baksidan av huset!
Inget fönsterglas mellan heller! :-)
Var iväg en sväng och titta till "Tavernan" men det var dött där...konstigt!
Tror jag lägger ned den platsen och letar efter något annat istället eller om jag nöjer mig med Fågelföreningens matarställen...tror nog det blir så...de fungerar ju bra och särskilt ett ställe är toppen där man kan få vara ifred också...det var på det stället jag fick till bilder på Nötskrikan.
Varför anstränga sig i onödan liksom...samma med min matning här utanför på uteplatsen...kunde inte drömma om att den skulle bli så välbesökt som den blivit nu på sista tiden.
Men det är väl kylan som har varit "bärare" till att besöksfrekvensen ökat och det är jättekul att sitta och titta vilka som eventuellt kan dyka upp!
Idag har det varit Grönsiskor, Steglitser, Grönfinkar, Blåmes, Talgoxe, Koltrast, Björktrast och sist men inte minst då Svansarna!
Det känns ju lite tröstlöst att dra till "Tavernan" 6 mil varje gång ngn gång i veckan och det är så "träligt" där...när det är så full fart här liksom!




4 kommentarer:

Jukka Lausmaa sa...

Läckra bilder på skönheten. Tvåan är suverän med sitt fina ljus, rörelse och trädformen i bakgrunden.
/Jukka

Anonym sa...

Tack Jukka!
Jag gillar också tvåan bäst!

Steffe

Mikael Sundberg sa...

Tvåan: En av dina bästa! Ljussättning är högklass i min ögon. Vad brukar du köra med för objektiv när du fotar fåglar?

Anonym sa...

Tack Micke!
Nikon 500 + konverter lite olika 1,7 o 1,4...här var det nog 1,4 den fungerar bäst iom att den inte jagar så mycket som 1,7 gör...den fungerar inte så bra med autofokusen men vid bra ljus och så så funkar det men den är lite trögare...

Steffe