onsdag 13 januari 2010

Lite om Highkeybilden på björken...

...har fått många fina kommentarer på min björk både här och på NFF och jag bugar och tackar!
Kan berätta lite om tillblivelsen till bilden...stannade vid Husbyån och gick runt i omgivningarna där och fotograferade lite här och där som kändes bra...lite åbilder och så där.
Sen tyckte jag att det kändes färdigt och jag gick till bilen och så får jag se björken framför mig med fin och ren bakgrund och från rätt vinkel.
Jag bara kände: Detta blir en highkey...helt klart...lägger på +1,7 med dimman som hjälp till att få björken så fri som möjligt.
Samtidigt så kommer tankar från barndomen och dess lekar som vi hade i den björk som låg bara 50-100 meter från där jag bodde och som vi klättrade och lekte bollkus i.
I dag är den borta och man har byggt bostäder där.
Förövrigt hette bostadsområdet "Kullagret", eftersom det från början vid Tvålfabriken Sunlight som också ligger bredvid men idag är konferenscenter och hotell, tillverkades kullager ngn gång i början på förra seklet.

Inga kommentarer: