fredag 15 januari 2010

Koltrast och Rödvingetrast


Koltrast


Rödvingetrast

8 kommentarer:

Niklas sa...

Har själv försökt att fota kolstrast på sistone. Utan något gott resultat. Kul att någon lyckas :-)

Anonym sa...

Koltrasten är lättare än Rallarna här nedan i alla fall...kan jag säga! ;-)

Steffe

Mikael Sundberg sa...

Jag måste försöka fota fåglar överhuvudet! Får väl leta efter ett bra matställe för fåglar så kan jag gömma mig med 400mm :) Skön bilder annars! Känns som att man måste vara riktigt nära med 400mm annars kommer man inte tillräckligt nära..

Anonym sa...

Micke: Tålamod...igår stod jag fem timmar och kolla in rallarna...och då dök dessa två upp på köpet så att säga...om man står stilla så vänjer sig fåglarna till viss del efter ett tag...rallarna kom fram och var bara några meter ifrån mig men de är väldigt försiktiga...försiktiga rörelser anbefalles...

Steffe

Jukka Lausmaa sa...

Riktigt fina bilder Steffe. Och grattis till Rallen!
/Jukka

Anonym sa...

Tack Jukka!

Steffe

Anonym sa...

Koltrastarna kommer verkligen till sin rätt nu i det snöiga landskapet. -Vackra bilder!
Morgan

Anonym sa...

Tack!

Steffe