tisdag 3 april 2012

Stilstudie - Går in för landning!

Större bild - Klicka på bilden!

500 + 1,4 konv
Dessa bilder är tagna på ISO 2000 och brusreducerade i bakgrunden...anledning till det höga ISO:t var att jag ville ha snabbare tider i det begynnande minskande dagsljuset för den händelse att lappen gjorde flygövningar och i denna "filmsekvens" blev ändå tiderna inte så där väldigt korta...ca 1/500 sek...nästan i knappaste laget men men det blev rätt så bra ändå...man får vara med hela tiden när det gäller såna här bilder...det går fort...och en del folkens måste ju bara prata (!)...hmmmm...inte så lätt att vara trevlig och social samtidigt som man vill/måste vara med hela tiden ifall det händer något intressant, särskilt för mig då eftersom jag måste titta på den jag pratar med och är beroende av läppavläsning pga av mitt hörselhandikapp...för rätt som det är så är mötet över och den har dragit iväg.
Så det gäller att passa på!








Sanda - Strängnäs 1 april 2012

16 kommentarer:

Unknown sa...

hmm nu får du berätta mer.. vart hittar jag denna fina uggla någonstans?

underbara bilder!

tobias sa...

trevlig och fin serie bilder på denna vackra uggla

Niklas Johansson sa...

Snygg serie, nästan som en film.
/ Niklas

Kenny Isaksson sa...

Grattis !Grymt fin serie på Lappen.
Må väl / Kenny

Fjällripan sa...

Supernygga bilder! 5 och 6 gillar jag mest!

Ölandsvindar sa...

De är verkligen vackra i sitt brungrå mönster! Och du vet att jag tycker att du är en duktig fotograf så det behöver jag inte tjata om igen! Glad påsk til dig!
Kerstin

JM NATUR sa...

Fine billeder af uglen. Jeg ser den meget sjælendt i naturen her i Danmark.

JM NATUR

Klas sa...

Fin sekvens på denna ståtliga uppenbarelse. Jag gillar oxå de nertonade färgerna och jag antar att du själv är ganska nöjd med bakgrunderna? / Deerhunter

Matts sa...

Riktigt trevlig bildserie Stefan.
Som du själv säger...man måste har koll på inställningarna när det väl händer.

vh

Ingemar Pettersson sa...

Ja, jädrar! Vilken serie, du är makalös Stefan!
Det kan inte bli bättre än så här. Fullt på minnens kortet av vackra bilder och jag kan tänka mig att du var alldeles varm i hjärtat när du styrde bilen hemåt. Som sagt, det blir inte bättre..
Glad Påsk!
/Ingemar

NatureFootstep sa...

Finns det sådana i Strängnäs? Då åkte jag onödigt långt. Tyvärr fick jag inte se "min" jaga. Men jag kan ju njuta av dina bilder. :)

Jan-Olov Wogenius tel. 0706-476346 sa...

Dom bilderna ska du allt vara nöjd med!kanon.

Per-Göran ( Pontti ) sa...

Hej! Jag hittade dina mycket! fina bilder på lappugglan nu på långfredagen.
Jag har inte träffat på någon sådan, men slagugglor finns här hos oss. Jag har 50 st holkar för dem så om nån vecka blir det granskning, med hjälmen på. Grattis till de fina bilderna!! Per-Göran. Jag bor i Finland ca 50 km från Karleby och ca 60 km frän Jakobstad

Bea sa...

Hej!
Grattis till enormt fin bildserie!!
Lite avis bara och förresten, lite fotoskola skulle sitta bra för min del ser jag :)
Ha det gott /Bea

Brita sa...

Vilken serie! Så fint och bra fotat. Lite avundsjuk blir jag alltid/brita

Useful Links sa...

Viken fin foto serie på Lappisen, grattis :-) vilken fantastisk teckning./ Maria