tisdag 17 april 2012

Snön vräker ner...

Större bild - Klicka på bilden!

17 april 2012
Mobilbild

...fullkomligt vräker ner...och ligger kvar på backen gör den också...stora härliga julaftonsflingor...framgår kanske inte riktigt på bilden...men i alla fall...snart kommer tomten!
Kanske med en D800...vem vet...inte du...vem vet inte jag...vem vet inte någon..."trallar lite tyst i sinnet"...eller hur det var den gick den där låten...typ...Lisa Ekdahl...vart tog hon vägen...förresten...länge sen man hörde från henne...vem vet inte jag?
.
Men i alla fall...idag skulle jag ju ha dragit ner till Marsäng och kolla om Jordugglan var på hugget...sicket jäkla skitväder...det är så typiskt svenskt...man kan inte lita på nått i det här landet!
Åherre jisses vilka flingor...stora som nånting...men det är vackert...det ÄR det...man måste ju se det positivt!
I morron är en annan dag...utan snö förhoppingsvis...
.
Å nu blir´e kaffe med blåbärsbullar...mammas blåbärsbullar till och med...mmmmm...med florsocker ringlat uppå...vi snackar höjdare...!!

Ses!

3 kommentarer:

Ölandsvindar sa...

Nu kommer jag ihåg varför jag flyttade drygt 40 mil söderut!! Här finns inte en snögnutta!
Halka på!
Kerstin

Brita sa...

Ölandsvinden finns även efter norrlandkusten och snön vräker ner även här. hade tänkt mig ut en stund på lunch, men blir kvar mid datorn/Brita

Bea sa...

Ja, huvaliga, det där vädret råder även här uppe i norr!!
Nu vill vi ha riktig vår!
Må gott /Bea