söndag 15 april 2012

Dagens utflykt...

Större bild - Klicka på bilden!


...resulterade i bl.a dessa bilder...Svarthakedopping pratade jag om igår men inte i den pöl som jag nämnde då. Var och kikade där men ingen...utan denna befann sig tillsammans med tre stycken till svarthakar...alltså 2 + 2 par vid Öster-Malma och den lite större pölen där...och hoppas, hoppas det går bra för dem att bilda familj!

En trana som cirklade runt några varv och kollade in mig innan den fann för gott att dra vidare.

Första ärlan för i år!

3 kommentarer:

Unknown sa...

härliga bilder! så fina och rena.

Ölandsvindar sa...

Säkert trettio år sedan som jag tittade på svarthakedoppingarna vid Öster-Malma första gången och de har hållit sig kvar där under alla år.Det är verkligen roligt att denna ganska ovanliga fågel trivs där. Såg en örnbild, tagen av dig, i Vår Fågelvärld. Kul!
Kerstin

Bea sa...

Härligt! Nu kommer alla fåglarna och jag önskade ha mera tid för natursessioner :)
Ha en fin dag /bea