tisdag 24 april 2012

In i dimmornas värld...

Större bild - Klicka på bilden!

Öland - Maj 2011

...inte riktigt men nästan...ute råder det dimma idag...och inne är det lite "dimmigt" så tillvida att inget har klarnat riktigt än med det projekt som är på gång här...arbetar för fullt med det så det blir lite mindre bloggande framöver...vad för projekt vill jag inte i nuläget förtälja något om men mycket arbete är det och jag kommer att återkomma med mer info lite längre fram när "dimmorna" skingrats och jag kan så att säga "spika läget".
.
Idag bjuder jag på en favorit jag hittade i gömmorna...älskar denna bilden...ett minne från förra årets Ölandstripp i maj där jag en tidig morgon åkte till Ventlinge och satte mig att titta ut över havets stilla vatten...en underbar morgon...alldeles vindstilla och en sol på väg upp och många gravänder som befann sig i poser som på bilden....vi snackar magiskt!

Ses!

EDIT: 
Ser att jag har snart passerat femtiotusen klick här på bloggen...en milstolpe och nu är det inte långt kvar till en mille! ;-)
Ni hänger väl med!? :-)

11 kommentarer:

Fjällripan sa...

Jättefin bild på gravanden, ännu en en fågel jag aldrig sett :) Ska bli spännande att höra vad du har för projekt på gång...

Brita sa...

Hej!
Gravand vet jag inte om jag sett, eller så är det bara så att jag inte känner dess utseende,. Hur som helst ännu en bra bild på anden. Förstår inte hur du får till sådan fantastisk skärpa/Brita

Ronnie sa...

Underbar bild på Gravanden med dess fantastiska färger. Tur det var vindstilla så den fina spegelbilden skapades.

Ingalill sa...

Otroligt fin bild, förstår att det var en magisk morgon!

Useful Links sa...

Vilket fantastiskt lyster i färgerna,har själv aldrig sett en gravand Irl, den är praktfull! Hoppas du har en härlig foto dag :-) / Maria

Lasse sa...

Vackert o stilfullt fångat. Poserar för dig !

Ingemar Pettersson sa...

Hej Stefan!
Undebar bild på gravanden, förstår att det var en härlig morgon. Håller tummarna för ditt projekt, skall bli kul att se vart det bär hän...Vi är många som är nyfikna.
Förresten här fick du ett klick till. 100K kommer av bara farten.
Ha det gott!
/Ingemar

Unknown sa...

Vacker bild på gravanden.
En enda gång har jag skådat och fått förmånen att fota ett gravandspar, närmare bestämt ute på Ramsvik på Västkusten. En mycket tjusig fågel.
Återkommer och ser fram emot ditt projekt.
Hälsningar/SA

Kenny Isaksson sa...

Hej Stefan
Mycket tjusig bild på gravanden med en underbar spegling.
Må väl / Kenny

Klas sa...

Slagkraftigt med fågelns naturligt uppdrivna färger mot monokrom, avkylande bakgrund. Jag förvånas en smula över att så pass många inte sett gravand i det vilda. Så om ditt projekt berör denna fågel rekommenderar jag mina hemtrakter, här förekommer de i parti och minut. / Deerhunter

Ölandsvindar sa...

Ja, vi kan väl nästan räkna oss till storbloggarnas skara med alla våra klick. Det går säkert snabbt till 100 000. Ju fler som upptäcker bloggen desto snabbare går det ju! Gravand är ett fint fotoobjekt och väcker alla våra gästers förtjusning med sina vackra färger.
Kerstin