måndag 2 april 2012

Fokuserad!

Större bild - Klicka på bilden!

Sanda - Strängnäs - 1 april 2012

Äntligen en samarbetsvillig lapp som showade fint efter att nästan hela dagen suttit och bidat sin tid vid en stolpe och ett träd på andra sidan inägan.
Gjorde ett flertal dyk efter sork men misslyckade alla de gånger jag såg att den dök...så det är förståeligt att folk SKA hålla sig undan för att beträda lappens marker!
Och det hade också kommit upp skyltar nu med text om att respektera det...BRA!
Dagen var som vanligt seg men jag hade koll hela dagen på var den satt...det går inte att se den utan att man har en kikare eller att titta in i kamerans sökare...den smälter otroligt väl in i naturens färger!
När klockan började närma sig femtiden då började den röra sig utåt och hitåt jakttornet där vi åskådare, ett femtontal höll till men inte med många stolpar i taget inte...ingen brådska alls utan varje stolpe skulle sittas vid en låååång tid...sen drog den helt plötsligt in i skogen av ngn anledning...kanske en skogsmus som rörde sig där...efter ett tag så kom den i alla fall tillbaka och satte sig ånyo på en stolpe och bidade sin tid...vädret hade under dagen varit blandat...med snöfall en kort period faktiskt men av övergående karaktär som tur var.
Under eftermiddagen tittade solen fram och det var fint ända fram till kvällen då det blev lite molnigt men tillräckligt med ljus för att kunna ta flygbilder.
Men så var de de där jäkla stolparna!
För många stolpar i vägen så på bilden har jag tagit bort ett par stycken störande plus en vit ellina. 
Och bilder fick jag så nu kan jag känna mig nöjd ett tag...faktiskt!
På vägen hem sen började värsta ovädret...det vräkte ner snö och det blev moddigt på vägen och jag hade en framför mig som förmodligen hade sommardäck på efter som denne inte åkte fortare än 40-50 km/timmen...släppte förbi mig efter en stund och guuuuud så jobbigt att köra när det är mörkt och snöar så där att snön kommer rakt mot vindrutan...men jag kom hem i alla fall! :-)

2 kommentarer:

Ingemar Pettersson sa...

Grattis Stefan!
Vilket möte och vilka bilder (denna+svalan). Helt underbart när du får lön för mödan.
Bara att lyfta på hatten och gratulera som så många gånger förr!
/Ingemar

Nina/Stjärnkraft sa...

Herregud, en så läcker bild!! Hade jag lyckats ta en sån hade jag förmodligen dött strax efter, av ren tillfredsställelse.

Hoppas f.ö. att du inte blev putt på mig för min förra kommentar..? Den var lämnad i största välmening, ba' så du vet.