tisdag 14 juni 2011

Var och hälsade på Hornugglan...

Större bild - Klicka på bilden!

Vedasjön - 14 juni 2011

...i morse...fick leta lite innan jag hittade den...satt inne i en enbuske och det var lögn att få bilder men så flyttade den lite på sig och jag gick över till andra sidan ut på gärdet så blev den frilagd så pass att det gick att få den bilden jag visar idag!
Att jag hittade den var ju bara stor tur för jag var nästan på väg att dra när jag fick se ett par ögon helt plötsligt!
Vilka vackra ögon!!
Undrar om denna inte är den yngre av de två...ser lite ludnare ut än den andra men svårt att veta!


12 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Vilka ögon, vilken bild!:)
Du har dina ställen med dessa skatter boende. Härligt!
Ormvråkar och hornugglor, inte illa!

Bea sa...

Vilken blick!! Grattis till upptäckten, lite avis bar :)
Ha en fortsatt fin dag! /bea

Anonym sa...

Sällan man får se ugglor, så njuter jag extra mycket av dina fina bilder. De ser också ganska lustiga ut med sina tofs"öron". Undrar vad tofsarna är till för? Gömmer sig öronen där kanske ändå?

Raya

Fjällripan sa...

Härlig bild! De ser lite roliga ut, men väldigt fina :)

Ölandsvindar sa...

Bara en mor kan älska ett sådant barn...och så vi birdlovers förstås!
Kerstin

Maria Thorbjörnsson sa...

Jag hör dem hoa i skogen..men ser dom så sällan..så denna bilden tar jag till mitt hjärta och njuter..ha det..Maria

Henrik sa...

Fint porträtt på det lilla chamtrollet.

/Henrik

Beauty Of Nature sa...

så söt, undrar om inte namnet "gullefjun" skulle passa? :-) Vilken härligt nyfiken blick,ser redan fram emot nästa foton för att fortsätta fälja utvecklingen, Hälsningar Maria

Mimmi sa...

Herrejisses .. vilken bild .. woow .. helt otroligt .. underbart att titta på den :)

Birgitta sa...

Otroligt blick! Såg inte först vad det var. Snyggt fångat.
/Birgitta

Anonym sa...

Underbar bild Steffe! Här stämmer allt: Inramningen, blicken och minen. Och tekniken. Grattis till en kanonbild!
/Jukka

Anonym sa...

TACK SKA NI HA ALLIHOPA FÖR ERA KOMMENTARER!!!

STEFFE