lördag 4 juni 2011

I lappugglans rike!

Större bild - Klicka på bilden!

Västmanland någonstans - 3 juni 2011

Det här blev resultatet efter gårdagens besök i lappugglans rike men man får ändå vara glad att den dök upp och visade sig...till slut...9:51!
Min tanke var att jag skulle ha flygbilder men vartefter kvällen led och ljuset skummade till sig så fick jag överge dessa tankar och inrikta mig på att överhuvudtaget få några bilder med mig hem.
Nåväl...
Den kom närmare och närmare vartefter och spännande att se hur den jagar över sina jaktmarker!
Och i tanken tänkte jag;
Men kom nu då för faaaan innan ljuset blir alldeles FÖR skumt...skumt hade det hunnit blivit!
Isot var uppe i 1600 och tiden 1/25 del på en femhundra glugg och konverter 1,7 till råga på allt också!!...skulle det lyckas??
....grrrrrr...skynda, skynda...är VR:en på??...liiiite stressad blev man!
Det blev endast en lov över hela området med några stopp här och där på några stolpar,enbuskar och stenar för att den sen till slut drog bortåt till slutet av av motsatt ände den kom ifrån och så blev det mörkt.
Efter rapporten att den visat sig redan vid 18:15 ngn, ett par kvällar innan så tänkte jag nog att den rackar`n skulle komma liiiiite tidigare i alla fall...men men så är det och så var det...det går absolut inte att få fåglarna att komma på beställning om det nu var ngn som händelsevis hade ngn tro om det! ;-)
Det kunde ju ha varit värre efter trettio mil tur och retur...att den inte visat sig alls.

Såehhhh...ja, så här blev det!
Trots allt ganska nöjd efter en fin dag med klarblå på eftermiddagen och lite molnigare framåt kvällen...27 graders högsommarvärme på dagen - 19-20 grader sen kväll och ingen blåst.
Och fika men det vet ni ju! ;-)

Ses!

7 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

NU förstår jag varför du är trött. Men det är en välförtjänt trötthet, fin bild! Tur att den kom så du fick den till slut.

Karin:D

Ölandsvindar sa...

Snyggt! Nu vet jag hur jag ska ställa in kameran vid nytt försök på nattskärrorna. Visst bor jag mitt i paradiset. Blåhake och rödglada hör till de senaste tomtkryssen och sommargylling inte att förglömma.
Trevlig forts på helgen
Kerstin

Birgitta sa...

Så många olika fåglar du alltid hittar. Den här bilden skämmer absolut inte ut sig. Snyggt fångat!
/Birgitta

Fjällripan sa...

Men så otroligt roligt att få se den och bilden blev jättebra.

Mimmi sa...

Woow .. tänk att få fota denna .. så himla fin den är och ett så underbart foto du har fått på den :)

Beauty Of Nature sa...

Vilken kanon-bild, Ugglor ligger mig så varmt om hjärtat, härligt att ljuset var på din sida, ett fantastiskt foto/ Maria

Ingemar Pettersson sa...

Wow, Grattis, grattis Stefan!
Vilket underbart möte och vilken härlig bild. Lappugglan är ju så otroligt speciell.
Ha det
/Ingemar