lördag 2 april 2011

Murrigt väder!

Gråtrist, disigt, rått, regnet hänger i luften, våren är seg...isarna ligger kvar på insjöarna.
En lite tripp gjordes idag till  Ekenäs handelsträdgård  för att köpa lite smått och gott till blomlådan samt en kruka med blommor att ha vid vid entrén.
Just nu (16:50)  har det klarnat upp lite.
Forsärla var rappad vid Brannäs i morse men sen ej återfunnen så det sket sig men det kommer fler tillfällen.
Alltså jag är på jakt efter bilder på en forsärla och minihacke är kvar så den ska jag försöka mig på igen ngnt dag eller ett par dagar framöver och se om jag kan få på bild.

Annat...kattf*n smet ut förut och vilket humör det var på´n när jag skulle ta tag i´n...trodde han skulle bita mig...han blev ju lite upprörd, vet liksom inte riktigt hur han ska bete sig när han kommer/smiter ut så där eftersom han inte är van vid att vara ute utan är en innekatt.
Annat...inget speciellt...
Var en sväng runt omgivningarna igår där vi bor och fotade lite allt möjligt...bl.a. gamla oplockade äpplen i ett träd i bilden ovan.
Mer bilder kommer på Min Andra Blogg vartefter...inga märkvärdiga bilder utan mera som vardagsrealism eller vad man ska kalla det.

Ha en fortsatt trevlig helg!

Ses!

Inga kommentarer: