lördag 2 april 2011

April april! ;-)


Så här ser originalbilderna ut och vargen är markerad med lasso och urklippt och sen inklistrad i översta bilden där Ernie är bortklonad!
Sen för att dölja lite mera att det ser inklippt ut så har jag fipplat lite med färger och klonat in lite vass framför vargen och lite dittan och dattan så att det ser bra ut eller i alla fall lite bättre ut då eftersom jag inte är någon världsmästare på PS.
Så...en bild ljuger aldrig sa man förr men nu för tiden är det inte så...med Photoshop kan man göra mycket men jag är ingen världsmästare på PS som sagt men med lite mer tid så kanske jag kunnat få det lite bättre för om man tittar riktigt noga så ser man ju att jag varit och petat där vargen står.
Och framförallt när det gäller naturbilder så gör jag aldrig något med bilderna annat än vanligt mörkrumsarbete och att jag kan klona bort någon liten kvist eller något annat störande av mindre art eller så men inte mer...bara så ni vet!
Men första april får man vara lite full i fan!
Eller hur...?! ;-)

Ses!

8 kommentarer:

Henrik Hellemar sa...

Tjabba...


Härligt ! :)
Visst ljuger bilder - bilder ljuger så in i helvete... :) Men - det är ju det som är så kul, för även om en bild ljuger så säger den ju sanningen på nåt vis, för alla tolkar vi ju saker olika och alla har vi olika värderingar och olika erfarennheter i bagaget, precis som en bild...
Själv är jag en av väldigt få naturfotografer som villigt erkänner att jag skulle vilja bli bättre på Photoshop för att kunna "rädda" alla mina dåliga bilder och förbättra mina bra bilder, men - jag har så dåligt tålamod för sånt tyvärr...

Hoppas att du får en riktigt trevlig helg och jag hoppas verkligen att du verkligen får se varg på riktigt - och även kryssa smörgås, wc-anka och allt annat roligt ni har där uppe hos er... :)


Henke :)

Äventyret framtiden sa...

Haha...här gick jag och berättade för mina närmaste om din varg...helt övertygad och absolut aprillurad..men jag säger som barnbarnet när jag berättade att Spiderman inte finns på riktigt utan att han bara är en fantasiperson. "Han finns, för du kan ju själv se det", blev svaret och så visade han en bild med Spiderman på åt mig. Nu skall jag göra detsamma, vargen finns visst!
För jag kan ju se det!:)
Ha en fin ickelurardag!
Karin

Bea sa...

Hahaa...det var det jag trodde...fniss! /Bea

Ölandsvindar sa...

Jag har klappat vargarna på Kolmården och tyckte väl att jag kände igen den...nej, det gjorde jag inte men det förekommer faktiskt strövargar i Sörmland då och då så osannolikt är det inte. Trevlig lördag och passa dig för vargen!
Kerstin

Ingemar Pettersson sa...

Ha, ha härligt april skämt! (tur att jag såg det lite sent annars så hade jag varit svart i ansiktet av avund..) Det var riktigt populärt att skämta om "gråben" då flera av de lite större tidningarna också körde på detta tema, då mest gällande utplanteringar.
Tycker du gjorde en riktigt fin bild, så en 5:a för ditt PS arbete.
Ha det!
/Ingemar

Birgitta sa...

Fniss. Men tycker fortfarande att det är en bra bild och hoppas att både du och jag en dag får se vilda vargar!
/Birgitta

i stora drag sa...

Tur man inte var här igår då och blev lurad! *hi hi*
/Pia

Henrik sa...

Luring där :)