lördag 30 april 2011

Jag önskar er...

Större bild - Klicka på bilden!


Hemma - 29 april 2011

...en riktigt trevlig Valborg!
Hade nästan glömt bort att det är 1 maj i morgon, har för mycket fåglar i huvudet! ;-)
Usch...vad tiden går fort sen...på rönnbärsträdet här utanför mitt fönster har löven slagit ut på bara några dagar!
Duvorna kuttrar lite här och var...trevligt inslag tycker jag! 
Pilfinkarna kommer lite då och då...blåmes och talgoxe har jag sett men inte så mycket mer än så. 
Kurre har jag inte sett sen vi slutade att mata fåglarna.
Vädret var soligt på fm men just nu har det molnat till sig lite och luften är en aning kylslagen runt en 13 - 15 grader.

Ses!


5 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Med andra ord kan man kanske säga att du har fått pippi:D
Trevlig Valborg och första maj!

önskas från en annan med pippi
och tre ringduvor som kommer hit varje dag flere gånger

Mimmi sa...

Det är väldigt lätt att få PIPPI på hjärnan ;)
fråga bara min dotter .. hon säger att jag ser fåglar i allt .. stubbar .. moln sten ;)
Ha en riktig trevlig Valborg :)

Ölandsvindar sa...

Visst är de vackra i all sin gråa prakt!Är just nu lite avundsjuk på en kompis som fick stanna bilen för att inte köra över två morkullor som hade lite sängkammarbestyr för sig mitt på vägen. Hon hade ingen kamera med sig.Ha en fin första maj. Vi ska ut och se om härfågeln möjligen är kvar vid Norra udden.
Kerstin

Bea sa...

Fin duv-bild!
Trevlig fortsättning på Valborgshelgen /Bea

Rolfs Naturfotoblogg sa...

Ja det blev en regnig valborg och för middag idag men nu verkar det som det spricker upp.
Fina bilder på duvan.

Ha en bra dag