måndag 11 april 2011

Måndagen den 11 april

Idag skriver vi 11 april och våren är i allra högsta grad närvarande och allt i naturlig väg lever återigen upp efter vinterns dvala.
Krokusarna har kommit upp bra.
Scillorna breder ut sig.
Vädret idag är mulet...imorse kom det några stänk men nu är det uppehåll och det verkar som det är på gång med lite uppklarnande.
Bilen inlämnad nu på mrogonen för skiftning till sommardäck...ska bli skönt att rulla lite lättare!
Helgen har ägnats åt familjebestyr (frugan har varit ledig i tre dagar) och utflykter där kameran visserligen varit med men där fågelfoto fått stå tillbaka lite för andra naturliga intressen.
Läs Torpesta...bl.a.
Idag har jag lagt ut en länk här till min nya blogg: Min Krysslista
Den är inte på långa vägar färdig än men jag har i alla fall lagt in några arter...tanken är ju att den ska innehålla enbart bilder på fåglar som jag fotograferat nu under ca 5 års tid.
Verkar som det är och blir några stycken!
Och jag har i nuläget ingen aning om antalet kryss och därför denna lista...har funderat ett tag på detta nu och i helgen så fick jag en "lidnersk knäpp" och satte igång.
Började med min gamla Wordpress men där fick jag ingen ordning på etiketterna...den verkar så krånglig WP...så där gick några timmar åt pipan innan jag gav upp...nä, tacka vet jag blogspot.com...i alla fall än så länge...smidigt och enkelt...fast det kanske är för man är mera van vid den.
Får se om, och hoppas att, det funkar nu som det är tänkt...men det verkar funka bra som det ser ut hittills.
Själv tycker jag det ser bra ut! ;-)
Det ska bara vara en lista utan några krusiduller eller något annat mischmasch som stör, så enkelt som möjligt.
Ska bli jäkligt kul att se hur många arter jag får ihop!

Ha en fortsatt trevlig måndag!

Ses!

2 kommentarer:

Bea sa...

Kul med egen lista på de fåglar man mött!
Jag hade på morgonkvisten ett mycket trevligt möte med en stor fågel idag ( men tyvärr var det sååå dimmigt!)en Tjädertupp uppflugen i en björk som satt och åt helt lugnt trots min närhet i flera minuter. Nu har vi undrat om det finns månne Tjädrar här i min omgivning, men nu vet vi! Synd att ljuset inte räckte till för "fina" bilder!!
Ja, nu våras det på allvar och här hos mig är det ett fantastiskt fint väder efter att dimman lättat.
Trevlig fortsättning på dagen! /Bea

Niklas Johansson sa...

Vilken smart idé och bra blev det också med "krysslistan". Lätt att bara bläddra igenom alternativt att klicka och titta på någon speciell fågel. Fin fina bilder i listan.

Ett extra plus för valet av Bloggermall, hehe ;)

/Niklas